لیزر در منطقه پاسداران

لیزر در منطقه پاسداران

استفاده از لیزر در علم پزشکی در طول سالیان به طور چشمگیری افزایش یافته است. بسیاری از جراحی‌ها در اتاق عمل با استفاده از لیزر انجام می‌شود. جراحان از لیزر در جراحی عمومی یا تخصص‌های جراحی برای برش، انعقاد و برداشتن بافت استفاده می‌کنند. به کار بردن لیزر درمانی به دلیل کاهش عوارض و خطرات موضوعی جذاب در پزشکی مدرن است.

لیزر در منطقه پاسداران

لیزر چیست؟

امروزه از لیزر در درمان و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مانند انواع سرطان‌ها، سنگ‌شکن کلیه‌ها، چشم‌پزشکی و هم چنین درماتولوژی و روش‌های زیبایی استفاده می‌شود. بسته به نوع لیزر و طول موج تعداد زیادی از لیزر‌ها جایگزین ابزار‌های جراحی معمولی برای ایجاد نتایج بهتر در بهبود زخم شده‌اند. با گذشت زمان و به کار بردن ابزار‌ها و وسایل مختلف، لیزر‌های جدیدی ساخته شده است که در طیف گسترده‌ای از موارد خاص پزشکی مورد استفاده قرار داده می‌شوند.

میزان قدرت لیزر نسبت به نور معمولی متفاوت است. لیزر یک پرتو نور باریک با طول موج مشخص است که در یک جهت منتشر می‌گردد. در واقع انرژی الکتریکی به نور تبدیل شده و به صورت امواج موازی و منسجم به بافت مورد نظر تابانده می‌شود. کلمه لیزر از مخفف تقویت نور توسط انتشار تحریک شده تابش تشکیل شده است.

لیزر چیست؟

نحوه کار لیزر در جراحی

جراحی با لیزر نوعی از جراحی است که در آن از پرتو‌های نور مخصوص به جای ابزار برای عمل‌های جراحی استفاده می‌شود. عملکرد لیزر در جراحی بدین صورت است که پرتو آن به پوست برخورد می‌کند. پوست می‌تواند نور را جذب، منعکس، پراکنده کند و یا با عبور از لایه‌های پوست به صورت مستقیم بر بافت اثر می‌گذارد. هر لایه از پوست به طور متفاوتی از نور لیزر استفاده می‌کند.

بهترین کلینیک برای لیزر در پاسداران

قسمت‌هایی از پوست به نام کروموفون، نور را جذب می‌کنند که در اثر آن تغییرات شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی یا دمایی در بافت و اندام مورد نظر رخ می‌دهد. انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که هر کدام به شیوه خاص خود عمل کرده و برای درمان‌های گوناگون به کار گرفته می‌شود. اشعه لیزر به صورت متناوب یا مداوم به بافت تابانده می‌شود. مقدار طول موج لیزر بر اساس هدف درمان و میزان تأثیرگذاری که خواهد داشت تعیین شده و به درون پوست ارسال می‌شود.

نحوه کار لیزر در جراحی

موارد استفاده لیزر در پزشکی

در عمل‌ها و جراحی‌های پزشکی از لیزر در منطقه پاسداران، برای برش، برداشتن بافت و بستن رگ‌های خونی استفاده می‌شود. تعداد زیادی از افراد گمان می‌کنند که به کار بردن اشعه لیزر در پزشکی تنها با هدف زیبایی، از بین بردن جای زخم و بافت اسکار و جراحی چشم انجام می‌شود. این در حالی است که استفاده از آن در طیف وسیعی از رشته‌های مختلف پزشکی توانسته نتایج شگفت‌انگیزی را به همراه داشته باشد. اشعه پرتو لیزر در بخش‌های گوناگونی از جراحی به کار برده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • کوچک کردن یا از بین بردن تومور‌ها
  • تولید اشعه لیزر با توان بالا و به صورت پالس به منظور ایجاد امواج ضربه‌ای برای تجزیه و از بین بردن سنگ مثانه و کلیه
  • استفاده در چشم‌پزشکی به منظور باز کردن غشا‌های تیره ایجاد شده در چشم به علت آب مروارید
  • درمان‌های زیبایی پوست و صورت برای برخی از بیماری‌ها مانند برداشتن خال، زگیل، خالکوبی، اسکار، چین و چروک و…
  • متوقف کردن رشد مو‌های زائد به صورت موقت با فاصله‌های درمانی طولانی از یکدیگر
  • اقدامات دندانپزشکی
  • درمان بیماری‌هایی که افراد به دلیل ترس یا خجالت، درمان آن‌ها را نادیده می‌گیرند

موارد استفاده لیزر در پزشکی

انتخاب کلینیک زیبایی معتبر با محیطی کاملاً بهداشتی موجب می‌شود تا بیمار با آسودگی خاطر مراجعه داشته باشد. مرکز درمانی کلینیک زیبایی ماه با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته در کنار بهره‌مندی از جراحان متخصص آماده ارائه خدمات لیزر در منطقه پاسداران به مراجعه‌کنندگان است.

تشخیص بیماری با لیزر

یکی از کاربرد‌های لیزر در علم پزشکی، تشخیص و شناسایی بیماری است. همراه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، نوعی لیزر مادون قرمز طراحی و تولید شده است که با نفوذ به پوست در فاصله یک میلی‌متری می‌تواند پوست را اسکن کرده و نوع بیماری را تشخیص داده تا بتوان روش‌های درمانی مناسب را اجرا کرد.

علاوه بر این استفاده از این فناوری توانسته در شناسایی بیماری‌های ریوی از طریق آندوسکوپی تأثیرگذار باشد. مهندسان پزشکی در صدد هستند تا با کمک نوعی از لیزر بتوانند انواع بیماری‌های مغز و چشم را نیز تشخیص داده و به بیماران کمک بزرگی در بهبودی داشته باشند.

تشخیص بیماری با لیزر

مزایای استفاده از لیزر در پزشکی

همان‌طور که گفته شد، دستگاه‌های لیزر به منظور شناسایی و تشخیص نوع بیماری و درمان به کار گرفته می‌شوند. تعداد افراد بی‌شماری به دلایل مختلف مانند ترس از جراحی‌هایی که نیاز به بیهوشی دارند و یا دوران نقاهت طولانی مدت جراحی‌های سنتی و عوارض ناشی از آن، به سمت جراحی با لیزر روی آورده‌اند. برخی از مزایای استفاده از لیزر در پزشکی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. سرعت و روند درمانی بالا
  2. کاهش مدت زمان دوران نقاهت
  3. عوارض و خطرات کمتر
  4. کاهش احتمال ابتلا به عفونت، خونریزی، تورم و کبودی‌های ناشی از جراحی‌های سنتی
  5. کاهش احساس درد در ناحیه جراحی شده
  6.  بازگشت به کار و انجام فعالیت‌های بدنی و روزانه در زمان کوتاه بعد از جراحی

لیزر مونالیزا در پاسداران

مزایای استفاده از لیزر در پزشکی

نقش تیم مراقبت پزشکی در کاربرد لیزر در منطقه پاسداران

جراحان و متخصصان آموزش دیده تنها افرادی هستند که می‌توانند از دستگاه لیزر برای درمان و انجام امور پزشکی استفاده کنند. حضور تیم مراقبت بهداشتی با تجربه و مهارت کافی در کلینیک زیبایی ماه موجب شده تا انجام لیزر در منطقه پاسداران به راحتی انجام شود.

نقش تیم مراقبت پزشکی در به کار بردن لیزر

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

اشعه پرتو لیزر در انواع روش‌های جراحی مانند زیبایی پوست و صورت، جراحی چشم، دندان پزشکی و هم چنین جراحی‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزر به جراح این اجازه را می‌دهد تا بتواند مراحل سخت و پیچیده جراحی را با کمترین میزان عوارض و خطرات احتمالی برای بیمار انجام دهد. استفاده از لیزر پزشکی یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های لیزر در منطقه پاسداران به حساب می‌آید.

کلینیک زیبایی ماه با به کارگیری فناوری جدید لیزر در منطقه پاسداران تهران در شیوه‌های درمانی خود توانسته است با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته عمل‌های جراحی مختلفی را با لیزر زیر نظر جراحان متخصص اجرا کند. شما می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری برای انجام لیزر پاسداران به کلینیک زیبایی ماه مراجعه کرده و از خدمات مشاوره رایگان آن بهره‌مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *