هموروئید یا بواسیر در اثر متورم شدن سیاهرگ‌های مقعد در دو نوع داخلی و خارجی به وجود می‌آید. روش‌های ساده و سرپایی هستند که فرد با استفاده از آن‌ها در منزل می‌تواند به راحتی هموروئید خود را درمان کند. زمان مناسب جراحی هموروئید در صورت تداوم این مشکل و بروز علائم خطرناک مانند خونریزی شدید نیاز است تا بیمار برای درمان به پزشک مراجعه کند.

تعیین زمان مناسب جراحی هموروئید

هموروئید‌ها می‌توانند در دو حالت خفیف و حاد به وجود آیند. در نوع خفیف آن می‌توان با استفاده از درمان‌های خانگی و یا حتی استفاده از برخی دارو‌های خاص زیر نظر پزشک آن را برطرف و درمان کرد.

برخی از درمان‌های خانگی برای رفع هموروئید عبارت‌اند از:

• استفاده از آب گرم در هنگام
  • اجابت مزاج
  • مصرف غذا‌های سرشار از فیبر
  • نوشیدن مایعات به خصوص آب
  • به مقدار زیاد
  • داشتن تحرک و فعالیت بدنی
  • انجام ورزش‌های سبک در طول روز

انتخاب تکنیک جراحی برای درمان هموروئید

اما در هموروئید حاد و مزمن با توجه به تداوم متورم بودن رگ‌های داخلی و بیرونی مقعد و هم چنین وجود علائم شدید که به شیوه‌های درمانی سنتی و خانگی پاسخ مناسبی نمی‌دهند، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده تا شیوه درمانی مناسبی را اتخاذ کند.

بهترین زمان مراجعه برای درمان هموروئید
چه زمانی بهتر است برای درمان هموروئید مراجعه کنیم؟

هرگاه بیمار با علائمی مانند زیر مواجه شود نیاز است تا پزشک تکنیک جراحی را برای از بین بردن هموروئید انتخاب کند:

• احساس درد شدید
  • خونریزی بسیار شدید
  • عدم امکان دفع مدفوع به علت بیرون زدگی مقعد
  • مشاهده تب و لرز در بیمار
  • پایداری هموروئید و عدم پاسخ‌دهی به روش‌های درمانی خانگی
  • ایجاد مزاحمت برای آسایش و آرامش زندگی

هرچند در بسیاری از موارد با مراجعه اولیه به پزشک و استفاده از دارو‌های خاص می‌توان از پیشروی هموروئید در بیمار جلوگیری کرد اما در برخی موارد افراد به درمان جراحی نیاز دارند. همورئید‌های مزمن که سال‌هاست با بیمار همراه است و به دفعات بالا تکرار می‌شوند نیاز به جراحی خواهند داشت.

زمان مناسب برای جراحی هموروئید با لیزر

جمع بندی

درمان هموروئید یا بواسیر در برخی موارد که با علائم خونریزی و احساس درد شدید مواجه است، نیاز به رسیدگی‌های پزشکی دارد. در برخی موارد با استفاده از دارو می‌توان آن را درمان کرد اما در بسیاری از موارد که دارای نشانه‌های حاد است و به صورت مکرر هموروئید ایجاد شده است، زمان مناسب جراحی هموروئید بوده و شیوه جراحی بهترین تکنیک برای درمان بیماری خواهد بود.

جراحان متخصص در مرکز جراحی ماه درمان با تجربه و مهارت کافی به همراه استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته به شما کمک می‌کنند تا هموروئید خود را درمان کنید. می‌توانید به مراجعه حضوری یا غیر حضوری از جلسات مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید.