راهکارهای رفع گودی زیر چشم

راهکارهای رفع گودی زیر چشم

انواع روش های رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم از جمله عواملی است که زیبایی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌ دهد و از زیبایی آن ها می کاهد. برای درمان و رفع گودی زیر چشم ابتدا باید علت این عارضه مشخص شود. پوست اطراف چشم، بسیار ظریف و حساس است و به آسانی در اثر عوامل بیرونی و درونی مورد آسیب قرار می گیرد. گودی زیر چشم دلایل متفاوتی دارد که از مهم ترین آن ‌ها می توان به کم شدن چربی دور چشم، ژنتیکی‌ بودن، کهولت و افزایش سن، بی ‌خوابی یا کم ‌خوابی، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، مصرف دخانیات، رژیم غذایی نامطلوب، کمبود برخی از ویتامین ‌ها، عدم مراقبت ‌های لازم از پوست و… اشاره کرد.

درمان‌ های ‌خانگی ‌جهت رفع گودی زیر چشم

درمان های خانگی معمولا اولین راهکاری هستند که برای حل مشکلات زیبایی به نظر می رسند. این درمان ها معمولا دیرتر جواب می دهند و باید زمان زیادی را به طور متناوب صرف آن ها کرد. خوبی این درمان ها طبیعی بودن آن ها است که معمولا باعث ایجاد عارضه ی خاصی نمی شوند و یا عارضه ی ایجاد شده مثل حساسیت به راحتی قابل درمان است. در ادامه برخی از این راهکارها را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از کیسه‌های چای برای رفع گودی زیر چشم

چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به گردش‌خون و آرام کردن عصب و عضلات چشم کمک شایانی می کند. کیسه‌ های چای را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش قرار بدهید تا خیس بخورند. با فشار دادن کیسه‌ ها، مایع را از آن ها خارج کنید و مطمئن شوید که داغ نیستند. به مدت زمان ۱۰ دقیقه کیسه ‌ها را روی پوست زیر هر چشم بگذارید.

گاهی گودی زیر چشم بر اثر کمبود ویتامین‌ هایی نظیر ویتامین E یا C ایجاد می‌ شود. برای کمبود ویتامین E می توان از روغن بادام استفاده کرد. روغن بادام دارای ویتامین E فراوانی می ‌باشد، هم چنین برای کمبود ویتامین C می توان از سیب‌زمینی استفاده کرد.

سیب‌زمینی دارای ویتامین C و نشاسته است و این دو، مواد تغذیه‌کننده پوست زیر چشم را به خوبی تقویت می‌‌ کنند. سیب زمینی خام را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

استفاده از چای کیسه ای برای رفع گودی زیر چشم

 

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یک سفیدکننده‌ است. زمانی که از آبلیمو برای بهبود پوست زیر چشم استفاده می ‌شود، باعث از بین رفتن سلول ‌های مرده پوست و تغییر رنگ پوست می ‌شود. لازم است برای جلوگیری از سوزش پوست، آبلیمو را با آب مخلوط کنید. این درمان کمک زیادی به رفع گودی زیر چشم می کند.

استفاده از روغن ماهی برای رفع گودی زیر چشم

روغن ماهی دارای مقدار زیادی اسید چرب است. به همین دلیل خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث بهتر شدن سلول‌ های آسیب‌ دیده می ‌شود. سعی کنید روغن ماهی را قبل از رفتن به رختخواب در مدت ۴ هفته روی پوست خود قرار دهید.

همان طور که اشاره کردیم کم ‌خوابی از دیگر عوامل گودی زیر چشم است. تنظیم خواب می ‌تواند تا حدودی به رفع ‌گودی ‌زیر چشم کمک کند. تحقیقات نشان می‌ دهد یک خواب خوب و با کیفیت از موارد فوق برخوردار است:

  • فقط برای خوابیدن در رخت‌خواب باشید
  • وقت زیادی را برای به خواب رفتن صرف نکنید معمولا ۳۰ دقیقه توصیه می‌شود.
  • در طول شب زیاد از خواب بیدار نشوید

درمان های پزشکی جهت رفع گودی زیر چشم

علاوه بر این که درمان های خانگی زیادی برای رفع گودی زیر چشم وجود دارد، می توان از درمان های پزشکی هم استفاده کرد. معمولا درمان های پزشکی سریع تر از درمان های غیر پزشکی پاسخ می دهند. به همین علت است که برخی از افراد آن ها را انتخاب می کنند. علاوه بر این ممکن است پوست به درمان های خانگی جواب ندهد و فرد مجبور باشد به درمان های پزشکی روی بیاورد. در ادامه برخی از این درمان ها را برای شما معرفی کرده ایم.

تزریق ژل برای رفع گودی زیر چشم

افتادگی پوست یکی از مشکلاتی است که به دنبال افزایش سن ایجاد می‌شود. تزریق ژل درمان مناسبی برای این عارضه است. یکی از انواع تزریق ژل، فیلر زیر چشم است که راه حلی خوب برای رفع گودی زیر چشم است. این روش بدون دخالت جراحی است و شامل تزریق دقیق یک ماده ی ژل مانند، که معمولا هیالورونیک اسید یا چربی است، به نواحی مورد نظر اطراف چشم است و کمک می‌کند تا حجمی که از بین رفته است باز گردد.

تزریق ژل برای رفع گودی زیر چشم

 

لیزر درمانی برای رفع گودی زیر چشم

یکی از روش‌ ها برای درمان گودی زیر چشم، استفاده از لیزر درمانی رگ‌ ها است. در این روش می ‌توان با تنظیم‌ لیزر، رگ ‌ها را بدون ایجاد هیچ صدمه‌ ای کوچک کرد. بازسازی و بهبود پوست صورت با لیزر فرکشنال یک راه‌ حل دیگر برای درمان و رفع گودی زیر چشم است.

این درمان علاوه بر این‌ که به درمان گودی زیر چشم منجر می شود، سبب از بین رفتن چین و چروک‌ ها هم می‌ شود و هم چنین باعث ایجاد کلاژن مورد نیاز پوست می‌شود. کسانی که پوست زیر چشم‌ شان خیلی نازک یا خیلی ضخیم است، می‌ توانند از این روش استفاده کنند.

تزریق چربی

تزریق چربی برای بهبود و رفع‌ گودی ‌‌زیر چشم، روشی مناسب برای اصلاح حالت گودی چشم‌ هایی است که به موجب نازک بودن پوست ایجاد شده‌ اند. در این روش درمانی، چربی بخشی از بدن که نسبتا زیاد است به بخش های دیگر بدن که چربی کمی دارند تزریق می شود. با تزریق چربی به زیر چشم، پوست جوانی و طراوت خود را باز می یابد.

جراحی جهت رفع ‌گودی ‌زیر چشم

بلفاروپلاستی پلک رایج ترین روش جراحی برای رفع گودی زیر چشم است. این جراحی به دو روش پوستی و ترانس ملتحمه انجام می ‌پذیرد. در روش پوستی یک برش بسیار کوچک تقریبا 2 میلی ‌متری زیر لبه پلک ایجاد می‌شود که اضافی پوست و چربی تا حدودی از بین می برد. در روش ترانس ملتحمه یک برش بسیار ظریف از طریق ملتحمه به وجود می آید. در این جراحی نیازی به بخیه نیست و به ۱۵ روز طول درمان احتیاج است تا تغییر را احساس کنید.

جمع بندی

چشم ها از مهم ‌ترین اعضای بدن هستند که به مراقبت ‌های خاصی نیاز دارند. گودی زیر چشم به دلایل مختلفی به وجود می آید. دلیل ایجاد گودی هر چه که باشد، تاثیر زیادی روی زیبایی شما می گذارد. برای از بین بردن این گودی و تیرگی، هم می توانید از راهکارهای خانگی استفاده کنید و هم راهکارهای پزشکی مقابل شما قرار دارند. در این مقاله کلینیک ماه ضمن معرفی برخی از راه های پیشگیری گودی زیر چشم، به معرفی روش های پزشکی برای رفع آن نیز پرداختیم.

سوالات متداول رفع گودی زیر چشم

آیا گودی زیر چشمی که ارثی باشد، قابل درمان است؟

بله، اما باید در نظر داشته باشید که گودی زیر چشمی که ارثی باشد به کمک روش‌های خانگی در طولانی مدت و با تاثیر کم، قابل درمان است و معمولا پزشکان متخصص به این افراد استفاده از روش‌های درمانی کلینیکی را توصیه می‌کند.

مدت زمان تاثیرگذاری درمان گودی زیر چشم چقدر است؟

اگر به دنبال راهی با ماندگاری زیاد و سریع هستید، توصیه می کنیم از روش‌های کلینیکی غیرتهاجمی برای درمان گودی زیر چشم‌ها استفاده کنید.

درمان و رفع گودی زیر چشم در زمان بارداری امکان‌پذیر است؟

اصولا پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری اقدام به درمان هایی که همراه با تزریق مواد می باشند، را انجام ندهید. بنابراین بهتر است رفع گودی زیر چشم با روش‌های کلینیکی را به بعد از اتمام بارداری انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهای رفع گودی زیر چشم»

    1. سلام وقت بخیر درمان های خانگی ممکن است در طولانی مدت تاثیر کمی داشته باشد. برای درمان گودی و تیرگی زیر چشم میتونین تزریق فیلر انجام بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *