رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوست

درمان تیرگی پوست

تیره شدن زیر بغل، زانو، آرنج و کشاله ران گاهی باعث خجالت می شود. این تاریکی ها اعتماد به نفس را تحت الشعاع قرار می دهد و ترس از آشکار شدن این تاریکی ها روابط اجتماعی را مختل می کند. شما خود را از پوشیدن مایو منع می کنید، زیرا از سفید نبودن زیر بغل و کشاله رانتان شرم دارید. این مشکلات به تدریج دردسرساز می شوند و مانع لذت بردن از لحظات زندگی می شوند.

درمان های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل، کشاله ران، زانو و آرنج و همچنین دور گردن وجود دارد. اگرچه این محلول ها بسیار ساده و در دسترس هستند، اما به دلیل اینکه نیاز به استفاده طولانی مدت دارند و همچنین اثرات آنها کوتاه مدت است، معمولا نظر پزشکان استفاده از محلول های دائمی برای رفع تیرگی پوست است.

این روش ها شامل استفاده از لیزرهای لایه بردار یا بلیچینگ، استفاده از لیزر موهای زائد، قرص ها و محلول های لایه بردار، میکرودرم و هیدرودرم می باشد. روش مناسب پس از مشاوره با متخصص زیبایی و با توجه به علت تاریکی این نواحی انتخاب می شود.
بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری برای سفید کردن این نواحی به پزشک مراجعه کنند تا اعتماد به نفس خود را بهبود بخشند و زیبا بدرخشند. اما واقعیت این است که سفید کردن این نواحی کار آسانی نیست و نیاز به صبر زیادی دارد.

رفع تیرگی پوست

دلایل تیره شدن پوست

پوشیدن لباس های نامناسب

مالیدن پوست به پوست یا سطح دیگری : پوشیدن لباس های تنگ و قرار دادن مداوم آرنج روی سطوح سخت ،

تراشیدن و کندن مو

این به پوست آسیب می رساند و باعث خراش های بسیار کوچک می شود. پوست بسیار حساس است، بنابراین وقتی موها را می‌تراشیم یا کوتاه می‌کنیم، زخم‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌کنیم. اگر اغلب از تیغ استفاده می کنیم، قبل از التیام خراش ها و خراش های قبلی، خراش های کوچک جدیدی را به پوست وارد می کنیم که منجر به بدشکلی پوست می شود. با استفاده از ضد تعریق ها یا دئودورانت های مضر، مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث ایجاد رنگدانه (یا پیسی) و تیره شدن پوست می شود.

رطوبت

رطوبت یا عرق باعث ایجاد حساسیت یا آلرژی و تغییر رنگ پوست می شود. چاقی ، اضافه وزن باعث تشدید رنگدانه ها و ایجاد لکه های تیره در پشت گردن، زیر بغل، پشت زانو و سایر قسمت های بدن می شود.

عدم تعادل هورمونی

تغییرات هورمونی در دوران بارداری منجر به تیره شدن قسمت هایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران می شود. البته عوامل بیشتری را می توان برای تیره شدن پوست برشمرد، اما موارد فوق رایج ترین هستند.

رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوست

آیا می توانید از کرم های سفید کننده برای سفید کردن کشاله ران استفاده کنید؟

استفاده از کرم ها یا ژل های سفید کننده یا سفید کننده یکی از راه های رفع تیرگی پوست کشاله ران است. با این حال، تا زمانی که نتیجه را مشاهده نکنید، باید صبر زیادی داشته باشید و به طور مداوم از این محصولات سفید کننده استفاده کنید.جوانسازی پوست با دستگاه نیزی کی از روشهای رفع تیرگی پوست می باشد.

کرم های سفید کننده

متخصص پوست بهترین نوع کرم سفید کننده و سفید کننده را برای رفع تیرگی پوست تجویز می کند. مشاوره با متخصص ضروری است زیرا محصولات متنوعی با غلظت های مختلف در بازار وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از تحریک و حتی مسمومیت، بهتر است قبل از شروع استفاده از این محصولات به ویژه ژل ها، اسکراب ها و کرم های پوستی بدون نسخه، با پزشک متخصص مشورت کنید.
استفاده از هیدروکینون یا محصولاتی که غلظت هیدروکینون فعال آنها بیش از سه درصد باشد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

باید در تهیه سفید کننده ها از مواد اولیه زیر استفاده می شود:

  • کرم سفید کننده اسید ماندلیک
  • اسید کوجیک
  • آلفا آربوتین
  • نیاسینامید

لایه برداری لیزر

لیزر روشن کننده یا سفید کننده برای درمان تیرگی زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده می شود. نور لیزر بر روی پوست ناحیه مورد نظر تابیده می شود تا سلول های مرده باقی مانده پوست را از بین ببرد و لکه های تیره رنگدانه را از بین ببرد تا پوست سفیدتر و صاف تر شود.

مزایای لیزر روشن کننده :

بهبود بافت پوست

  • خلاص شدن از شر غاز
  • نقاط تیره را از بین ببرید
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه است ، بیمار پس از لیزر درمانی می تواند بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خود ادامه دهد .
    روشی ساده و ایمن برای سفید کردن زیر بغل

رفع تیرگی پوست

میکرودرم ابریژن

سفید کردن با میکرودرم ابریژن درمانی مناسب برای لکه های تیره، اسکار، آبله و لکه هایی در نواحی مانند زیر بغل، دست ها، پاها، قفسه سینه، پشت و ساق پا است که درمان آن با روش های دیگر دشوار است. با استفاده از ترکیبی از فناوری پیشرفته میکرودرم ابریژن و محصولات سفید کننده سفارشی، تنها پس از یک جلسه درمان نتیجه رضایت بخشی به دست می آید.

سفید کردن با میکرودرم ابریژن با برداشتن لایه بالایی پوست باعث رشد و جوانسازی سلول های پوست می شود. برای لایه برداری، پوست با الماس های طبیعی بسیار ظریف مالیده می شود و سلول های مرده پوست به صورت استریل و کنترل شده حذف می شوند. سپس از ترکیب سفارشی محصولات سفید کننده برای از بین بردن تیرگی پوست استفاده می شود.

لیزر موهای زائد بدن

یکی دیگر از گزینه های درمانی برای تیرگی زیر بغل و کشاله ران، رفع موهای زائد از طریق لیزر است. در همه افراد، پس از برداشتن فولیکول های مو، نیاز به برداشتن منظم موهای زائد از بین می رود. استفاده از تیغ برای از بین بردن مو در بسیاری از موارد باعث زیرپوستی شدن ریشه و تیره شدن سطح پوست می شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن یک روش درمانی جدید بدون نیاز به زمان بهبودی است. این روش ملایم‌تر از میکرودرم ابریژن است، اما دو درمان را در یک درمان ارائه می‌کند، زیرا در حین تزریق آب یا سرم به لایه‌های عمیق‌تر پوست، پوست مرده را لایه‌برداری می‌کند. این عمل باعث آبرسانی سطح پوست می شود. این روش پوست را جوان تر، شاداب تر و روشن تر می کند.

رفع تیرگی پوست

نکته آخر

زیبایی و شادابی پوست خود را با اطمینان خاطر می توانید به کلینیک زیبایی ماه بسپارید.

سوالات متداول رفع تیرگی پوست

راه های رفع تیرگی پوست چیست؟

استفاده از کرم های سفید کننده، لایه برداری با لیزر، میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ابریژن از جمله راه های رفع تیرگی پوست می باشد.

رفع تیرگی پوست به کمک روش های خانگی امکان پذیر است؟

درمان های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف وجود دارد. اگرچه این محلول ها بسیار ساده و در دسترس هستند، اما به دلیل اینکه نیاز به استفاده طولانی مدت دارند و همچنین اثرات آنها کوتاه مدت است، معمولا نظر پزشکان استفاده از محلول های دائمی برای رفع تیرگی پوست است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «رفع تیرگی پوست»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *