جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی چظور است

جراحی زیبایی بینی چطور است؟

جراحی زیبایی بینی که گاهی اوقات توسط بیماران به عنوان “عمل بینی” شناخته می شود ، هماهنگی صورت و نسبت بینی شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند تنفس مختل شده ناشی از نقص ساختاری در بینی را اصلاح کند.

دوره نقاهت  10 روز
نوع بی هوشی موضعی

جراحی بینی برای اصلاح انحراف تیغه بینی

جراحی بینی که برای بهبود راه هوایی انسداد یافته انجام می شود، نیاز به ارزیابی دقیق ساختار بینی دارد زیرا مربوط به جریان هوا و تنفس است. اصلاح تیغه بینی منحرف، یکی از مهمترین دلایل اختلال تنفسی، با تنظیم ساختار بینی برای ایجاد تراز بهتر حاصل می شود.

نحوه انجام جراحی بینی

عمل بینی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود ، به این معنی که شب ماندن وجود ندارد. بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی خواهید داشت. با بیهوشی عمومی ، در حین عمل می‌خوابید. با بی حسی موضعی ، آرام خواهید شد و بینی شما بی حس می شود ، بنابراین آرام هستید و درد را احساس نمیکنید. در طی عمل جراح برش هایی در سوراخ های بینی ایجاد می کند. در موارد دشوارتر، ممکن است بریدگیهایی را در پایه بینی انجام دهد. سپس استخوان داخلی و غضروف را تغییر شکل میدهد تا ظاهری زیباتر ایجاد کند.

جراحی زیبایی بینی

توصیه های قبل از عمل

  • از آنجا که جراحی شما شامل بیهوشی عمومی است ، لازم است هشت ساعت قبل از جراحی ناشتا باشید، در این مدت قرار نیست آب و مایعات دیگر بنوشید.
  • شب قبل از جراحی استحمام کنید.
  • شب قبل از عمل از مصرف شیر ، تخم مرغ و غذاهای سنگین یا پرچرب خودداری کنید.
  • زنان در روز جراحی از هیچگونه جواهرات استفاده نکنند.
  • زنان قرار نیست در روز جراحی از آرایش صورت و چشم (ریمل مژه و ابرو) یا لاک استفاده کنند.
  • مردان باید ریش خود را تمیز تراشیده باشند.
  • از سه روز قبل از جراحی تا سه هفته بعد از کشیدن قلیان و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • از شما خواسته می شود شخصی در روز جراحی شما را همراهی کند.

بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی

پس از جراحی ، پزشک ممکن است یک آتل پلاستیکی یا فلزی بر روی بینی شما قرار دهد. آتل به بینی شما کمک می کند تا شکل خوب خود را حفظ کند در حالی که بهبود می یابد. آنها همچنین ممکن است بسته های بینی یا آتل را در داخل سوراخ های بینی شما قرار دهند تا سپتوم شما ، که بخشی از بینی شما بین سوراخ های بینی است ، تثبیت شود.

برای کاهش خونریزی و تورم ، استراحت کنید و سر خود را از بالای سینه بلند کنید. اگر بینی شما متورم باشد و احساس گرفتگی کنید. معمولاً افراد باید تا یک هفته پس از جراحی آتل و پانسمان را در بینی خود بگذارند. ممکن است بخیه های قابل جذب داشته باشید ، به این معنی که آنها حل می شوند و نیازی به برداشتن ندارند. اگر بخیه ها قابل جذب نیستند ، باید یک هفته پس از جراحی دوباره به پزشک مراجعه کنید تا بخیه ها کشیده شود.

برای چند روز پس از جراحی ، ممکن است تخلیه و خونریزی داشته باشید. قطره قطره ای که نوعی گاز است که در زیر بینی شما چسبیده است ، می تواند خون و مخاط را جذب کند. پزشک به شما می گوید که چند بار باید قطره قطره را تغییر دهید.

ترمیم زخم

تا چند هفته پس از جراحی از موارد زیر اجتناب کنید:

  • دویدن و سایر فعالیت های بدنی سنگین
  • شنا کردن
  • فین کردن
  • جویدن بیش از حد
  • خندیدن، لبخند زدن یا سایر حالات صورت که به حرکت زیادی احتیاج دارند
  • کشیدن لباس روی سر شما
  • گذاشتن عینک روی بینی
  • مسواک زدن شدید
  • قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب (به طور دائمی باعث تغییر رنگ پوست اطراف بینی شما می شود)

جراحی زیبایی بینی می تواند ناحیه اطراف چشم شما را تحت تأثیر قرار دهد و ممکن است برای چند هفته بی حسی، تورم یا تغییر رنگ در اطراف پلک های خود داشته باشید. در موارد نادر، می تواند به مدت شش ماه طول بکشد و تورم جزئی میتواند حتی بیشتر ادامه یابد. برای کاهش تغییر رنگ و تورم میتوانید از کمپرس سرد یا کمپرس یخ استفاده کنید. مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است.

بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی

نتایج جراحی زیبایی بینی

اگرچه جراحی زیبایی بینی یک روش نسبتاً بی خطر و آسان است، اما بهبودی آن می تواند مدتی طول بکشد. نوک بینی شما به ویژه حساس است و می تواند ماه ها بی حس و متورم بماند. ممکن است در عرض چند هفته بهبود یابید، اما برخی از اثرات ممکن است ماه ها ادامه داشته باشد. ممکن است یک سال کامل بگذرد تا بتوانید نتیجه نهایی جراحی خود را کاملاً درک کنید.

کلینیک زیبایی ماه از معتبرترین مراکز درمان زیبایی بوده و شما عزیزان می‌توانید با جلسات مشاوره حضوری و غیر حضوری درخصوص “جراحی زیبایی بینی” ظاهر خود را زیبا‌تر و جوان‌تر کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *