بوتاکس پنجه کلاغی

بوتاکس پنجه کلاغی

با افزایش سن، چین و چروک و خط‌ های دور چشم ظاهر شوند. علاوه بر این، نوع سبک زندگی نیز ممکن است بر عمیق تر شدن و افزایش چین و چروک اثر بگذارد. این خطوط روی زیبایی پوست اثر منفی میگذارند. در نتیجه، بسیاری از افراد برای جلوگیری از افزایش این خطوط و چین و چروک و همچنین از بین بردن آن به دنبال راه درمان میگردند.

یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن این مشکل بوتاکس پنجه کلاغی است. با استفاده از این نوع بوتاکس میتوانید خطوطی که به شکل پنجه کلاغ اطراف چشم شکل میگیرند را کاهش دهید. به این طریق، در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه میتوانید پوستی صاف، جوان و بدون چروک در اطراف چشم خود داشته باشید. اما بوتاکس پنجه کلاغی چیست و چه مزایایی دارد؟

پنجه کلاغی چیست؟

پنجه کلاغی به خطوط خنده، خطوط کانتال جانبی و خطوط لبخند گفته میشود. این خطوط، در واقع، چین‌ و‌ چروک ‌هایی در قسمت خارجی چشم شما هستند که هنگام خنده یا لبخند زدن بیشتر نمایان میشوند و به آنها پنجه کلاغی گفته میشود؛ چون به شکل پنجه‌ های کلاغ در گوشه چشم شما ظاهر میشوند.

دلایل ایجاد خطوط پنچه کلاغی چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد خط ‌های پنجه کلاغی، افزایش سن است. با این حال، برخی عوامل دیگر نیز در ایجاد این خطوط نقش دارند. این عوامل عبارتند از:

عوامل ژنتیکی: در برخی افراد به دلایل ژنتیکی، این خطوط و چین و چروک ها بیشتر و سریع‌تر از دیگران ظاهر میشود.
نور آفتاب: وقتی که به طور دائم در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید پوست شما آسیب دیده و به پیری زودرس آن منجر میشود. به همین دلیل، برای رفع این علائم به بوتاکس نوع پنجه کلاغی نیاز خواهید داشت.

آلوده بودن هوا: هرگونه گرد و غبار، کثیفی و سموم موجود در هوا پوست شما را زبر نموده و باعث چروک و سایش پوست شود.
استرس و اضطراب: اگر به دفعات در موقعیت‌های استرس زا قرار بگیرید یا اتفاقاتی استرس زا را تجربه کنید یا وقت کافی برای استراحت دادن و رسیدگی به خود نگذارید، ممکن است پوست شما خیلی زود پیر شود.

کشیدن ناحیه پوست: این کار به پوست فشار وارد کرده و آن را ضعیف میکند و به پوست آسیب میزند.
در سنین جوانی، پوست شما سرشار از کلاژن و آلاستین است. این دو پروتئین به حجیم کردن و سفت کردن پوست شما کمک می‌کنند. با افزایش سن، از میزان پروتئین‌ های طبیعی پوست کاسته شده و افتادگی پوست و چین‌ و چروک را تجربه میکنید که با روش هایی مانند بوتاکس پنجه کلاغی برطرف خواهد شد.

این چین و چروک ها و افتادگی به خصوص در اطراف چشم ‌ها و بخش هایی که پوست حساس ‌تر و نازک تر است، بیشتر ایجاد میشود.

بوتاکس پنجه کلاغی
مزایای تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

علائم خطوط پنجه کلاغی

معمولا در اواخر دهه 20 سالگی و پس از آن، اولین علائم و نشانه های خطوط پنجه کلاغی را مشاهده میکنید، در این سنین، خطوط نازک و کم رنگی دور چشم ها ایجاد میشود. پس از مدتی، خطوط پنجه کلاغی عمیق و عمیق ‌تر شده و به طور واضح دیده میشوند.

این روند تا جایی ادامه پیدا میکند که چین ‌و چروک‌ ها شکل پنجه کلاغ به خود میگیرند. بسیاری از افراد از ایجاد این خطوط ناراضی هستند. برای جلوگیری از افزایش این خطوط، روش ‌های درمانی زیادی وجود دارد که بوتاکس، مهم ترین آنها است.

آیا تزریق بوتاکس به درمان خطوط پنجه کلاغی کمک میکند؟

بوتاکس پنجه کلاغی یک روش درمانی آرامش ‌بخش برای عضلات است. در این روش درمانی، برای رفع چین ‌و چروک دور چشم، از روش متوقف کردن ارسال سیگنال‌های عصبی به ماهیچه‌ها استفاده شده تا این سیگنال ها، توانایی منقبض‌شدن خود را از دست بدهند. هنگامی که از روش تزریق بوتاکس برای خطوط پنجه کلاغی استفاده کنید، ماهیچه‌ های که در گوشه ‌چشم شما قرار دارند شل میشوند و در نتیجه، پوست شما صاف میشود. اثر تزریق بوتاکس را میتوانید هنگام خنده مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس روش بسیار موثر و مفیدی برای رفع این نوع خطوط بوده و سه روز پس از تزریق بوتاکس میتوانید نتایج چشمگیر آن در اطراف چشم خود را ببینید. گاهی اوقات، ماهیچه‌ هایی که اطراف چشم شما هستند پس از چند روز کم کم شل میشوند. ماندگاری تزریق بوتاکس 3 تا 4 ماه است. برای اینکه صافی پوست اطراف چشم حفظ شود باید هر چند ماه یکبار تزریق بوتاکس را انجام دهید.

مزایای تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

همانطور که اشاره کردیم بوتاکس کردن راهی برای کاهش و رفع خطوط پنجه کلاغی است که اطراف چشم ظاهر شده‌ اند. در صورت استفاده از مواد طبیعی و ایمن، این روش درمان مفید خواهد بود. به خاطر داشته باشید که این درمان موقتی است.

در روش تزریق بوتاکس پنجه کلاغی، فقط و فقط عضلات ناحیه مورد نظر شل میشود و برای کاهش یا جلوگیری عمیق شدن چروک‌ های روی پوست، میزان تحرک این عضلات را کاهش میدهند. شما چند روز بعد اثر بوتاکس و مزایای آن در رفع خطوط پنجه کلاغی را به چشم خواهید داد. مهم‌ ترین مزایا Jتزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی عبارتند از:

با استفاده از یک روش ساده، بدون خطر و عوارض جدی به پوستی صاف و درخشان میرسید.

  • ظرف کمتر از چند ساعت به بهترین نتیجه خواهید رسید.
  • چین و چروک‌ های اطراف چشم کاهش یا از بین خواهد رفت.
  • ایجاد و عمیق تر شدن خطوط و چین و چروک های پوستی جلوگیری میکند.
  • تزریق بوتاکس نسبت به دیگر روش های درمانی، هزینه کمتری دارد.
  • دوران نقاهت ناشی از بوتاکس برای خطوط پنجه کلاغی بسیار کوتاه بوده و کارهای روزمره خود را بعد از تزریق میتوانید انجام دهید.

تزریق بوتاکس پنجه کلاغی به چه صورت انجام می شود؟

در این روش از سوزن های ظریف و ریز برای تزریق بوتاکس در اطراف چشم شما استفاده میشود. در صورت انتخاب پزشکی مجرب درد، کبودی و تروم ناشی از تزریق ها کمتر خواهد بود. خطوط پنجه کلاغی فقط ناحیه کوچکی از اطراف چشم را در بر میگیرد. در نتیجه، خود تزریق فقط چند دقیقه زمان می برد.

از نشانه های تزریق ضعیف بوتاکس پنجه کلاغی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل تزریق با بقیه صورت همخوانی و تعادل خوبی ندارد.
  • محلی که تزریق انجام شده با ناحیه زیر چشم تعادل ندارد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بوتاکس پنجه کلاغی و مزایای آن پرداختیم. در صورتی که سوال یا تجربه ای در زمینه تزریق این نوع بوتاکس دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول بوتاکس پنجه کلاغی

ماساژ ناحیه تحت درمان به بهبودی آن کمک می کند؟

خیر، پس از تزریق بوتاکس پنجه کلاغی از ماساژ دادن و هرگونه فشار به پوست خودداری نمایید.

هزینه تزریق بوتاکس پنجه کلاغی چقدر است؟

هزینه شما بسته‌ به نوع برند مواد تزریق شده و تعداد واحدهای دریافتی (میزان مواد مورد تزریق) متفاوت خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *