بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل یکی از مسائل روز پزشکی زیبایی در سراسر جهان است. یکی از مشکلات ناخوشایند که تقریبا تمامی افراد با آن درگیر بودند و در حال حاضر نیز مشکل بسیاری از افراد است، تعریق بیش از حد، علی الخصوص در ناحیه زیر بغل خواهد بود. مطمئنا خیس شدن لباس در اثر تعریق زیاد، برای بسیاری از افراد پیش آمده و موجب خجالت آنها از چنین صحنه ای شده است. در برخی از افراد، این مشکل به قدری حاد بوده که با استفاده از پودرهای مخصوص نیز مشکل حل نمیشود.

اما با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی و اقدامات زیبایی، توانایی کنترل بدن در قسمتهای مختلف، بیشتر از هر زمان دیگری گسترش یافته است. کنترل تعریق زیر بغل نیز شامل این تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها خواهد شد. بسیاری ممکن است در رابطه با بوتاکس ناحیه زیر بغل شنیده باشند، اما این مفهوم برای عده کثیری، جدید و تازه بوده و دید درستی در رابطه با آن ندارند. به همین دلیل، در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته شده و مزایا و معایب آن برشمرده میشوند.

درباره بوتاکس بیشتر بدانید

بوتاکس، نام یکی از مواد پرکننده پوستی بوده که جزو درمان‌های زیبایی به شمار میرود. این درمان توسط پزشک و اغلب در مطب‌های شخصی و یا کلینیک‌های زیبایی انجام میگیرد. بوتاکس زیر بغل به عنوان یک درمان کم تهاجمی شناخته شده و این بدان معنا است که شامل جراحی نخواهد شد. به طور کلی، بوتاکس یک نوروتوکسین است و از میکروب‌هایی که موجب بوتولیسم یا نوعی مسمومیت غذایی میشوند، ساخته خواهد شد. البته جای نگرانی در رابطه استفاده از این درمان وجود نداشته و در صورت تزریق به اندازه و صحیح توسط پزشک متخصص، استفاده از این ماده بیخطر است.

ماده بوتاکس، به عنوان یک درمان زیبایی در جهت رفع چین و چروکهای صورت از طریق فلج کردن موقت ماهیچه ها، در دنیای پزشکی معرفی شده است. علاوه بر این، پزشکان از این ماده برای درمان دیگر بیماریها نظیر بیماریهای عصبی عضلانی، میگرن، اسپاسم عضلانی و هیپرهیدروزیس استفاده میکنند. هیپرهیدروزیس در واقع وضعیتی است که با تعریق بیش از حد و غیرطبیعی نشان داده میشود. درصورتیکه این بیماری با داروهای ضد تعریق بهبود نیابد، استفاده از درمان بوتاکس به فرد توصیه میشود. به کارگیری بوتاکس برای درمان بیماریهای گفته شده، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجاز اعلام شده است.

بوتاکس زیر بغل

عملکرد تزریق بوتاکس زیر بغل

با تزریق بوتاکس زیر بغل، از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین جلوگیری خواهد شد. این انتقال دهنده ها به غدد تعریق متصل شده و سیگنال آزادسازی عرق را صادر میکنند. با جلوگیری از آزاد شدن آنها، از میزان تعریق کاسته میشود. معمولا با افزایش دمای بدن، سیستم عصبی، غدد ترشح عرق را فعال میکنند. بدین ترتیب بدن به صورت طبیعی خنک میشود. اما این امر طبیعی، در افراد مبتلا به

هیپرهیدروزیس، اعصابی که به غدد تعریق سیگنال ارسال میکنند، دارای پیش فعالی هستند. هنگامی که تزریق بوتاکس به طور مستقیم در ناحیه ای از بدن که تعریق زیادی دارد مانند زیر بغل انجام گیرد، اعصاب پیش فعال آن ناحیه، به طور موقت فلج میشوند. در نتیجه زمانی که اعصاب نتوانند به غدد تعریق سیگنال ارسال کنند، فرد دیگر عرق نمیکند. البته باید توجه شود که بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه ای که تزریق شده است، جلوگیری میکند.

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل، یک مفهوم نسبتا جدید است. اما عمومیت آن در بین افراد، روز به روز در حال افزایش بوده و بسیاری به دنبال بهره مندی از مزایای آن هستند. در میان مزایای بیشمار این روش درمانی، مهمترین آنها شامل موارد زیر میشود:

بوتاکس یک روش کاملا تاثیرگذار بوده که میزان اثرگذاری آن در گزارشات بین المللی هیپرهیدروزیس مشخص است. مطابق با این گزارشات، با استفاده از تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل میتوان تا بیش از ۸۰ درصد، تعریق این ناحیه را کاهش داد.

  1. تزریق بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است که نسبت به درمانهای تهاجمی و جراحی ارجحیت دارد؛ زیرا خطرات این روش و دوران بهبودی آن، به مراتب کوتاهتر است.
  2. روند درمان با استفاده از بوتاکس، نیازی به اختصاص مدت زمان زیادی نداشته و میتوان در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، تزریق را انجام داد.
  3. ماده بوتاکس توسط منابع و سازمانهای معتبر زیادی مانند سازمان غذا و دارو آمریکا و انجمن بین المللی هیپرهیدروزیس به تایید رسیده است.
  4. افراد میتوانند بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به زندگی عادی خود برگردند و فعالیتهای عادی خود را انجام دهند.
  5. تزریق بوتاکس، سریع به نتیجه رسیده و معمولا بین ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا نتایج قابل مشاهده باشند و ۲ هفته بعد از تزریق نیز تاثیرات کامل میشوند.

بوتاکس زیر بغل

نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل، فرد باید بلافاصله خانه رفته و مراقبتهای مورد نیاز بعدی را انجام دهد. ممکن است روزهای بعدی تزریق، ناحیه تزریق و اطراف آن، احساس حساسیت داشته باشد. همچنین باید بعد از گذشت حدود ۲ هفته، فرد توسط پزشک متخصص معاینه مجدد شود تا تاثیر کامل بوتاکس، مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است برای درمان کاملتر نیاز به روش درمانی اضافی باشد.

پزشکان متخصص نیز توصیه میکنند تا از دئودورانت ها و محصولات مشابهی که خاصیت عطردهی دارند، به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از درمان بوتاکس استفاده نشود. استفاده از این محصولات موجب تحریک مجدد زیر بغل برای تعریق میشود. همچنین بهتر است، از ورزش شدید و حمام آب گرم به مدت یک تا دو روز اجتناب شود.

خطرات و عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

مطالعات بسیاری برای ارزیابی امنیت بوتاکس زیر بغل انجام شده است. از نظر میزان درد و تطابق ماده با بدن، اکثر افراد به خوبی میتوانند آن را تحمل کنند. با این حال، این روش درمانی نیز مانند سایر روشها، عوارض جانبی داشته که این عوارض احتمالی به شرح زیر هستند:

  • تحریک پوست ناحیه تزریق
  • احساس درد و کبودی در محل تزریق بوتاکس
  • خونریزی در محل تزریق
  • ایجاد سردرد
  • بروز علائم آنفولانزا در فرد

عوارض جدی تر تزریق بوتاکس در افراد بسیار نادر بوده و زمانی رخ میدهد که بوتاکس کل بدن را تحت تاثیر قرار داده باشد. این عوارض میتوانند ساعتها، روزها و یا هفته ها بعد از تزریق پیش بیایند. این عوارض جدی عبارتند از موارد زیر خواهند بود:

  • بروز ضعف عضلانی در تمامی بدن
  • ایجاد اختلال در بینایی
  • ایجاد اختلال در تنفس
  • از دست رفتن کنترل مثانه و نگهداری ادرار

بوتاکس زیر بغل

سوالات متداول بوتاکس زیر بغل

میزان ماندگاری بوتاکس زیربغل چقدر است؟

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس زیربغل از 4 تا 12 ماه و حتی در مواردی تا 14 ماه خواهد ماند.

سن مناسب برای تزریق بوتاکس زیربغل حداقل چند سال است؟

اثرگذاری تزریق بوتاکس برای درمان تعریق زیربغل در افراد 18 ساله و بزرگتر به اثبات رسیده است.

آیا بعد از تزریق بوتاکس زیربغل می توان حمام کرد؟

اگر بعد از تزریق بوتاکس زیربغل، محل تزریق در معرض آب داغ قرار بگیرد احتمال بروز کبودی افزایش می یاید. پس حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید از حمام آب داغ استفاده شود.

آیا تزریق بوتاکس زیربغل تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

خیر، تزریق بوتاکس زیربغل تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

5 دیدگاه دربارهٔ «بوتاکس زیر بغل»

  1. اگر زیر بغل رو بوتاکس تزریق کنیم آیا باعث تحریک بیشتر رشد مو نمی شه؟
    واینکه با یک بار تزریق بوتاکس به زیر بغل دیگر از شر عرق خلاص می شویم یا باید چند جلسه مراجعه کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *