آیا امکان بازگشت موهای زائد بعد از بارداری وجود دارد؟

آیا موهای لیزر شده بعد از بارداری برمی گردد؟

آیا می دانید چه مواردی در  بازگشت موهای زائد بعد از بارداری تاثیر دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. لیزر مو‌های زائد از جمله شیوه‌های نوین برای حذف مو‌های اضافی و ناخواسته بر روی سطح پوست در قسمت‌های مختلفی از بدن است.

لیزر موجب کاهش روند رشد مو‌ها شده و در نهایت می‌تواند برای مدت زمان طولانی رشد آن‌ها را متوقف کند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا لیزر می‌تواند برای همیشه رشد مو‌ها را متوقف کند؟ یا اینکه بعد از بارداری به علت تغییر هورمون‌ها آیا امکان برگشت موهای لیزر شده وجود دارد؟

لیزر مو‌ی زائد بدن

مو‌ها در نتیجه عملکرد فولیکول‌ها رشد می‌کنند. دستگاه لیزر با استفاده از اشعه نور متمرکز تابانده شده به رنگدانه‌های مو با ایجاد حرارت و گرما موجب وارد شدن آسیب به فولیکول‌ها شده و در نتیجه رشد مو‌ها به تدریج کاهش پیدا کرده و در نهایت در یک بازه زمانی متوقف می‌شود.

فولیکول‌های مو خود دارای چرخه رشد هستند. بدین صورت که فولیکول‌ها در مرحله اول با دریافت مقدار اکسیژن و خون رشد پیدا می‌کنند. با انجام لیزر برخی از این فولیکول‌ها دچار آسیب شده و در واقع دوره استراحت رشد خود را طی می‌کنند بدین معنا که در این مرحله فولیکول‌ها غیر فعال هستند. در این میان برخی دیگر از فولیکول‌ها روند چرخه رشد خود را ادامه داده و به صورت مو‌های کم رنگ شده با ضخامت کمتر پس از لیزر رشد می‌کنند.

این چرخه تا زمانی که تمامی فولیکول‌های مو به حالت استراحت بروند با انجام لیزر مو‌های اضافی در چندین جلسه ادامه پیدا خواهد کرد. اما اینکه آیا مو‌های لیزر شده رشد مجدد داشته باشند یا بعد از بارداری دوباره چرخه رشد خود را ادامه دهند، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برگشت موهای لیزر شده بعد از دوران بارداری
چه عواملی در بازگشت موهای زائد بعد از بارداری تاثیر دارد؟

دلایل بازگشت موهای زائد بعد از بارداری

  1.  نوع پوست
  2. رنگ مو
  3. میزان ضخامت مو‌ها
  4. سطح هورمون‌ها
  5. مصرف دارو‌های خاص
  6. مهارت اپراتور دستگاه لیزر
  7. نوع دستگاه لیزر

هرچند پس از طی چند جلسه درمانی با لیزر می‌توان شاهد نازک شدن و کم رنگ‌تر شدن مو‌ها شد اما هم چنان برخی از آن‌ها دوره رشد خود را ادامه می‌دهند. درباره تأثیر بارداری و روند رشد مو‌های زائد پس از آن می‌توان گفت: تمام مو‌های ناخواسته بعد از آن رشد مجدد نخواهند داشت.

با این حال ممکن است چند هفته پس از تولد نوزاد تعداد کمی از مو‌ها، رشد کمی داشته باشند. هرچند این رویه در دوران حاملگی بیشتر دیده می‌شود. با توجه به اینکه سطح هورمون‌ها در ماه‌های پس از دوران حاملگی تغییر پیدا می‌کنند و نیاز به دوره زمانی برای تنظیم شدن دارند، ممکن است تعدادی از مو‌های زائد رشد داشته باشند. این فرایند از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود. در صورت نیاز برای انجام لیزر بعد از بارداری توصیه می‌شود تنها ۱ یا ۲ بار با فاصله ۸ الی ۱۰ هفته‌ای این کار انجام شود.

بازگشت موهای زائد بعد از بارداری
بازگشت موهای زائد بعد از بارداری

عوامل موثر در موفقیت‌آمیز بودن نتایج لیزر بعد از دوران بارداری

  • نوع رنگ مو و نوع پوست
  • دوران مراقبت بعد از لیزر
  • جنسیت
  • میزان سطح هورمون‌ها در بدن

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

یکی از موارد تأثیرگذار در کسب نتیجه رضایت بخش در حذف مو‌های زائد با کمک لیزر، انتخاب مرکز درمانی و نوع دستگاه لیزر به کار رفته برای انجام کار است. توجه به نوع پوست، رنگدانه‌های مو، ضخامت مو و هم چنین شرایط فیزیکی مراجعه‌کننده می‌تواند کمک بزرگی به انتخاب نوع دستگاه و هم چنین تنظیم طول موج داشته باشد.مهارت اپراتور و تکنسین دستگاه لیزر مو‌های زائد از جمله مواردی است که تأثیر به سزایی در کاهش رشد مو‌ها و توقف آن‌ها دارد، اما همچنان تاکید داریم که برگشت موهای لیزر شده بستگی به تغییر هورمون های شما دارد.

کلینیک زیبایی ماه تمام تلاش خود را در زمینه بهره وری از نیرو‌های کارآمد و با تجربه داشته است تا با بالاترین میزان رضایت بتواند کار لیزر مو‌های زائد را به بهترین نحو ممکن با حداقل رشد مجدد مو‌ها انجام دهد. شما می‌توانید با استفاده‌ از یک جلسه رایگان با کارشناسان مراقبت ما در کلینیک زیبایی ماه، نحوه برگزاری جلسات لیزر خود را تنظیم و از آن بهره‌مند شوید.

منابع معتبر:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *