روش های لیفت شقیقه

لیفت شقیقه

بالا رفتن سن می‌تواند موجب بروز چین و چروک و خطوط ریز بر روی صورت و نواحی مشخص از آن مانند نواحی ابرو و پیشانی شود. اما این تنها نشانه پیری صورت نخواهد بود. خواهید دید که همراه با افزایش سن، ابرو‌ها به سمت پایین کشیده شده و این منجر به افتادگی چشم و پلک‌ها شده و در نهایت با گذشت زمان، چهره شما خسته و پیر به نظر می‌رسد. لیفت شقیقه یکی از تکنیک‌های زیبایی برای از بین بردن این مشکل است که می‌توان با استفاده از شیوه‌های جراحی و بدون جراحی آن را انجام داد.

روش‌های غیر جراحی لیفت شقیقه:

  • لیفت شقیقه با بوتاکس و تزریق فیلر‌ها
  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با لیزر
  • لیفت شقیقه با هایفوتراپی
  • لیفت شقیقه با پلاسماجت
  • لیفت شقیقه با اندوتاین

نحوه عمل لیفت شقیقه

لیفت شقیقه یا گیجگاهی ابرو، فرایند ایجاد تغییرات گسترده در پیشانی و ابرو به صورت همزمان است که باعث بالا بردن ابرو‌ها شده و در نهایت یک اصلاح وضعیت و تغییر حالت در قسمت انتهایی ابرو را به وجود می‌آورد. این حالت منجر به کشیدگی چشم‌ها شده که در اصطلاح چشم گربه‌ای نامیده می‌شود و هم چنین از افتادگی پلک‌ها به سمت پایین پیشگیری می‌کند.

مزایای لیفت شقیقه

  • میزان عوارض کم
  • ماندگار بودن نتایج برای مدت طولانی (سال‌ها)
  • جوان ساز صورت
  • تولید بافت اسکار کم در قسمت چشت خط مو به دلیل برش ایجاد شده

روش‌های غیر جراحی لیفت شقیقه

همان طور که گفته شد، لیفت شقیقه را می‌توان به دو صورت جراحی و بدون آن با روش‌های کم تهاجمی دیگر انجام داد. بیشترین کاربرد این شیوه‌ها برای افرادی است که ترس از بیهوشی و انجام جراحی تهاجمی دارند و کسانی که نمی خواهند به دلیل برش ایجاد شده در پشت خط مو، دچار بافت اسکار شوند. برخی از روش‌های بدون جراحی لیفت شقیقه عبارت‌اند از:

لیفت شقیقه با بوتاکس و تزریق فیلر‌ها

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم و هم چنین تزریق فیلر‌ها و پرکننده‌ها در بافت شقیقه از مؤثرترین و ایمن‌ترین روش‌های لیفت کردن به شمار ‌می‌روند. این تکنیک با توجه به عوارض کم و هم چنین انجام عمل سرپایی بدون نیاز به بیهوشی توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

بوتاکس و فیلر‌ها همراه با فلج کردن عضلات ناحیه شقیقه موجب شل شدن ماهیچه‌های اطراف آن شده و در نهایت موجب از بین رفتن چین‌ها و افتادگی پلک و ابرو به سمت پایین می‌شوند. در واقع پزشک معالج با تزریق بوتاکس و فیلر‌ها یک تعادل کشسانی را بین عضلات شقیقه ایجاد می‌کند تا به سمت مخالف یکدیگر کشیده شوند.

این عامل باعث می‌شود تا ماهیچه‌های پیشانی، اطراف چشم و بالای ابرو‌ها به سمت بالا حرکت کرده و در این حالت چشم‌ها بازتر و چهره فرد شاداب‌تر خواهد شد. علاوه بر این با انجام لیفت شقیقه می‌توان خطوط عمودی ایجاد شده بین چشم‌ها و ابرو‌ها را از بین برد و از تولید چین و چروک‌های جدیدتر جلوگیری کرد.

بیشترین کاربرد این روش بدون جراحی لیفت شقیقه برای کسانی است که دچار افتادگی پلک و ابرو هستند. با توجه به اینکه با گذشت زمان و در اثر پیری، خاصیت ارتجاعی و میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند، پلک‌ها بیشتر به سمت پایین جمع شده و در نهایت تغییراتی را در ظاهر صورت فرد به وجود می‌آورد.

به علت اینکه شقیقه‌ها از سخت‌ترین نواحی برای تزریق بوتاکس و فیلر‌ها به دلیل وجود تعداد عروق زیاد و انواع آن‌ها، نیاز است تا در میزان دوز استفاده شده و ناحیه انتخابی برای تزریق، جراح زیبایی نهایت دقت را داشته باشد.

از جمله مزیت‌های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن نواحی پیشانی که در اثر چربی از دست رفته توخالی نشان داده می‌شوند.
  • ایجاد حجم در پوست ناحیه شقیقه که منجر به کشش پوست شده و در نهایت کاهش چین و چروک‌ها را به دنبال خواهد داشت.
  • افزایش تولید کلاژن طبیعی که موجب بازیابی چربی‌های از دست رفته ناحیه شقیقه شده و همین امر در افزایش استحکام پوست تأثیر به سزایی خواهد داشت.
  • عدم نیاز به بیهوشی و انجام جراحی به صورت سرپایی در مطب پزشک

تزریق بوتاکس و فیلر تنها در طول مدت چند دقیقه انجام شده و مدت زمان بهبودی کامل آن کمتر از چند روز است. انتخاب مرکز زیبایی معتبر موجب می‌شود تا انجام شیوه‌های درمانی غیر جراحی با میزان کمتری روبرو شود. کلینیک زیبایی ماه با حضور متخصصان با تجربه و آگاه به شیوه‌های نوین جراحی به همراه استفاده از مواد اولیه با کیفیت کمک می‌کند تا عوارض کمتری پس از انجام عمل داشته باشید.

لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ از جمله روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم‌ها و از بین بردن افتادگی پلک به حساب می‌آید. استفاده از این روش به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیوه‌های جراحی موجب شده تا افراد بسیاری آن را برای انجام عمل زیبایی انتخاب کنند. نحوه اجرای لیفت شقیقه با نخ بدین صورت است که با کمک نخ‌های جراحی و با قرار گرفتن در قسمت شل شده اطراف شقیقه، چشم‌ها، گونه‌ها و گوشه ابرو به سمت بالا کشیده شده و تا جایی که مورد درخواست مراجعه‌کننده باشد، سفت می‌شود.

در روش لیفت با نخ به علت آن که لایه‌های سطح روی پوست همراه با افزایش سن از استحکام کمتری برخوردار هستند، به جای بالا کشیدن پوست، بافت زیرین صورت را به سمت بالا لیفت می‌کند.

از جمله مزیت‌های انجام لیفت شقیقه نخ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دستیابی به نتایج طبیعی
  • عدم ایجاد بافت اسکار
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • ماندگاری طولانی
  • استفاده از شیوه درمانی کم تهاجمی

لیفت شقیقه با لیزر

استفاده از لیزر برای بالا بردن ناحیه شقیقه یکی از تکنیک‌های نیمه تهاجمی است که معمولاً به صورت ترکیبی از دو شیوه آندوسکوپی و لیزر به کار برده می‌شود. لیزر موجب افزایش استحکام پوست می‌شود. استفاده از لیزر برای بالا بردن شقیقه با ایجاد سوراخ‌های کوچک در ناحیه مورد نظر توسط جراح اعمال می‌شود. همان طور که می‌دانید دستگاه‌های لیزر متعددی در بازار وجود دارند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. یک مرکز زیبایی خوب مانند کلینیک زیبایی ماه تمام تلاش خود را می‌کند تا با بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات بتواند خدمات لیزر را به مراجعین ارائه دهد.

لیفت شقیقه با هایفوتراپی

هایفوتراپی از جدیدترین شیوه‌های درمان زیبایی چین و چروک با استفاده از ایجاد گرما بر روی پوست صورت است. این حالت مشابه با روش اولتراپی با کمک دستگاه اولتراسوند متمرکز با چگالی بالا انجام می‌شود. هزینه مقرون به صرفه آن نسبت به روش اولتراپی موجب شده تا افرادی که درخواست لیفت شقیقه بدون جراحی را دارند، این تکنیک را انتخاب کنند. مهم‌ترین ویژگی این روش، ایجاد حرارت و گرما بر روی پوست و دنبال کردن روند درمانی طبیعی پوست برای برطرف کردن افتادگی و صاف شدن پوست است.

لیفت شقیقه با پلاسماجت

تکنیک پلاسماجت از مدرن‌ترین شیوه‌های لیفت شقیقه است. وارد کردن گرما و حرارت با استفاده از دستگاه مخصوص به صورت نقطه‌ای و ضربه‌ای به محل مورد نظر باعث می‌شود تا بافت مشخصی از پوست در اثر گرمای وارد آمده به سمت بالا لیفت شود.

از جمله اهداف پلاسماجت، برطرف کردن چین و چروک صورت و افتادگی ابرو و شقیقه است. در واقع این روش لایه‌های سطحی پوست را مورد هدف قرار داده و بافت آن را با نقاط ریز کنار هم می‌سوزاند. لایه‌های عمیق‌تر در اثر حرارت جمع شده و با سپری کردن ۱ هفته پس از درمان، رفته رفته میزان خطوط عمقی کاهش پیدا کرده و در نهایت پوست بافت شقیقه به سمت بالا لیفت داده می‌شود. عدم ایجاد اسکار و جای زخم از مهم‌ترین مزایای این روش به شمار می‌رود.

لیفت شقیقه با اندوتاین

مشابه با عمل زیبایی لیفت با نخ، این تکنیک انجام می‌شود. یکی از شیوه‌های نوین جراحی زیبایی استفاده از اندوتاین است. آن‌ها پروتز‌های نواری و باریک هستند که با قرار گرفتن در زیر پوست ناحیه مورد نظر آن را به سمت بالا هدایت می‌کنند. در لیفت شقیقه، اندوتاین به مقدار کمی بالاتر از گوش و با کمک ایجاد برش کوچک انجام می‌شود.

پروتز نواری شکل دارای دندانه یا شاخک است که با نفوذ به داخل بافت و چربی زیر پوست به صورت ثابت با فشار ایجاد شده توسط جراح متخصص موجب لیفت کردن شقیقه به سمت بالا می‌شود. در پایان کار و محکم شدن مکان قرارگیری اندوتاین، قسمت انتهایی آن به استخوان بالای ابرو متصل شده تا بتواند نیروی لازم برای بالا کشیدن شقیقه را فراهم کند. به کار بردن این شیوه کم تهاجمی و نوین نیاز به مهارت و آگاهی جراح زیبایی دارد تا بتواند به صورت دقیق درون بافت پوست قرار گرفته و سفت شود.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های زیبایی و درمانی برای برطرف کردن افتادگی پلک و چشم‌ها، انجام لیفت شقیقه توسط متخصص زیبایی است. در صورتی که جراح از روش درمانی مناسب استفاده کند می‌تواند با ایجاد کشیدگی در چشم‌ها، ظاهری متفاوت و چهره‌ای جوان‌تر را به وجود آورد. انجام تکنیک‌های مختلف جراحی و بدون جراحی برای لیفت شقیقه توسط جراح و با درخواست بیمار انتخاب می‌شود.

استفاده از بوتاکس و فیلر‌های پر‌کننده صورت، نخ جراحی، لیزر، هایفوتراپی و… از جمله شیوه‌های لیفت شقیقه بدون جراحی هستند.
جراحان متخصص ما در کلینیک زیبایی ماه ضمن برگزاری یک جلسه مشاوره رایگان به شما کمک می‌کنند تا بهترین شیوه زیبایی لیفت شقیقه را انتخاب کنید. بهره‌مندی از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و به روز، استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و از همه مهم‌تر تجربه و مهارت متخصصان در کلینیک زیبایی ماه از جمله خدمات ما به شمار می‌رود.

شما می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری به کلینیک زیبایی ماه مراجعه کنید.

سایت: clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ : 09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *