آیا لیزر مو‌های زائد در بارداری مضر است؟

آیا لیزر مو‌های زائد برای بارداری مضر است؟

لیزر مو‌های زائد در بارداری

بسیاری از افراد برای کاهش رشد مو‌های زائد و از بین بردن آن‌ها از لیزر استفاده می‌کنند. یکی از نواحی بدن، خط بیکینی و ناحیه تناسلی است که با کمک لیزر به آسانی می‌توان مو‌های آن را از بین برد. به کار بردن لیزر برای بسیاری از مراجعه‌کنندگان یکی از شیوه‌های دائمی حذف مو‌های زائد است که می‌تواند در هزینه‌های مصرفی نیز صرفه‌جویی کند. در ادامه به معرفی “لیزر مو‌های زائد در بارداری” می پردازیم.
آیا لیزر مو‌های زائد برای بارداری مضر است

لیزر درمانی و ناحیه تناسلی

مو‌های ناحیه تناسلی از جمله مواردی هستند که رشد آن‌ها به صورت طبیعی و بسته به هورمون‌های جنسی افراد صورت می‌گیرد. با توجه به این موضوع نمی‌توان آن‌ها را در گروه مو‌های زائد قرار داد. اما تعداد زیادی از افراد به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری‌ از ایجاد عفونت و بیماری در این ناحیه، لیزر درمانی برای توقف رشد مو‌ها را جایگزین استفاده از شیوه‌های سنتی حذف مو‌های زائد مانند اصلاح، اپیلاسیون، کرم‌های موبر و… می‌کنند.

هرچند افراد با انجام لیزر در ناحیه تناسلی خود ممکن است در برخی موارد با عوارض احتمالی جزئی مواجه شوند اما باید گفت هیچ مدرکی مبنی بر ایمن نبودن لیزر در این ناحیه وجود ندارد هیچ خطری آن را تهدید نخواهد کرد. بهتر است برای کاهش عوارض به مراکز معتبر مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر در سطح استان تهران است که با استفاده از دستگاه‌های لیزر به روز دنیا و کادر پزشکی و تکنسین‌های با تجربه و کارآزموده توانسته است میزان عوارض لیزر در ناحیه‌های مختلف از بدن را به حداقل و صفر برساند.

لیزر درمانی و ناحیه تناسلی

لیزر مو‌های زائد در بارداری

یکی از نگرانی‌های افراد در به کار بردن لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد ناحیه تناسلی، تأثیر آن بر روی نازایی و عدم باروری در آینده است. این شایعه که لیزر مو‌های قسمت بیکینی موجب ناباروری می‌شود هیچ دلیل و مدرک علمی ندارد. برای اطمینان خاطر بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کرده تا نوع دستگاه و نحوه استفاده از آن را برای شما توضیح دهد تا شما با خیال آسوده این کار را انجام دهید.

دستگاه لیزر کندلا به کار رفته در مرکز زیبایی کلینیک زیبایی ماه با بهترین برند دنیا زیر نظر با تجربه‌ترین متخصصان و اپراتور‌ها به منظور حذف مو‌های ناحیه تناسلی مراجعه‌کنندگان مورد استفاده قرار داده می‌شود. این دستگاه با دریافت تأییدیه جهانی نمی‌تواند باعث نازایی افراد شود. زیرا اشعه تابیده شده از آن تنها به عمق کمتر از یک میلی‌متر زیر پوست نفوذ کرده تا با وارد کردن آسیب به فولیکول‌های مو، رشد آن‌ها را متوقف کند. در نتیجه راهی برای رسیدن به تخمدان‌ها را نداشته و نمی‌تواند تأثیری بر روی نازایی داشته باشد.

لیزر ناحیه تناسلی و بارداری

آیا لیزر مو‌های زائد در بارداری ضرر دارد؟

در زمان بارداری، بدن فرد سرشار از هورمون‌ها است. افزایش سطح استروژن و آندروژن موجب می‌شود تا رشد مو‌ها در مکان‌های مختلف حتی مناطقی که قبلاً مویی نداشته است نیز افزایش پیدا کند.

رشد مو‌های زائد روی شکم، صورت، سینه‌ها و بازو‌ها در نتیجه بارداری صورت می‌گیرد. دقت داشته باشید این رشد کاملاً رایج بوده و معمولاً پس از تولد نوزاد به یک باره از بین خواهند رفت. به کار بردن لیزر مو‌های زائد در باردار می‌تواند با احساس درد شدید در نواحی مختلف به خصوص خط بیکینی و سینه‌ها در زنان شود.

از این رو وارد شدن عوارض لیزر در هفته‌های پایانی بارداری با توجه به دوره‌های ۶ تا ۱۲ ماهه لیزر درمانی می‌تواند مشکلاتی را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود لیزر مو‌های زائد در بارداری را بعد از زایمان انجام دهید.

چند جلسه برای لیزر مو‌های زائد نیاز است؟

لیزر مو‌های زائد در بارداری

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیزر درمانی برای حذف مو‌های زائد یکی از سریع‌ترین و به صرفه‌ترین تکنیک‌های از بین بردن مو‌های ناخواسته در نواحی مختلف بدن از جمله خط بیکینی و ناحیه تناسلی است.

با توجه به اینکه اشعه لیزر با میزان طول موج مشخص تنها به سطح پوست و با هدف اثرگذاری بر روی فولیکول‌های مو استفاده می‌شود، نمی‌تواند به اندام‌های داخلی مانند تخمدان‌ها نفوذ پیدا کند. پس تأثیر لیزر و ایجاد ناباروری یکی از باور‌های غلط رایج است. علاوه بر این برای زنان باردار توصیه می‌شود پس از زایمان از لیزر برای حذف مو‌های زائد خود استفاده کنند.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز زیبایی است که با بهره‌مندی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر مانند کندلا تولید آمریکا توانسته است با میزان کمترین عوارض به بانوان در زمینه زیباسازی و داشتن پوست صاف کمک بزرگی داشته باشد. شما می‌توانید پس از دریافت یک جلسه مشاوره رایگان از کارشناسان ما در کلینیک زیبایی ماه تمامی جلسات لیزر خود را با ما همراه باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *