عوارض بوتاکس پیشانی و ریزش مو

آیا بوتاکس پیشانی باعث ریزش مو می‌شود؟

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم تزریقی است که می‌تواند ظاهر چین و چروک صورت را کاهش دهد. ایمن‌ترین و بهترین شیوه جوانسازی پوست بدون عمل جراحی، تزریق بوتاکس پیشانی است. با توجه به مزایایی که دارد می‌تواند عوارض و معایبی را به دنبال داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم آیا ریزش مو از عوارض بوتاکس پیشانی است؟

عوارض بوتاکس پیشانی

بوتاکس از جمله روش‌های درمان زیبایی بدون جراحی است که مانند سایر درمان‌ها می‌تواند با عوارضی همراه باشد. در حالت کلی بوتاکس در واقع با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی از انقباض ماهیچه‌های صورت جلوگیری کرده و در نهایت موجب کاهش چین و چروک و خطوط می‌شود و از ایجاد موارد جدیدتر جلوگیری می‌کند.

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های افرادی که می‌خواهند بوتاکس پیشانی انجام دهند، تأثیر آن بر روند رشد مو‌های خود است که آیا ریزش مو از عوارض بوتاکس پیشانی، در آن‌ها اتفاق می‌افتد یا خیر؟ انتخاب مرکز درمانی معتبر کمک می‌کند تا مقدار زیادی این خطرات کاهش پیدا کند. جراحان و پزشکان حاضر در کلینیک زیبایی ماه در تلاش هستند تا هرگونه روش درمانی زیبایی به خصوص بوتاکس را با کمترین مقدار عوارض بوتاکس پیشانی انجام دهند. تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد اختلال در مو‌ها و ریزش آن‌ها در اثر تزریق بوتاکس گزارش نشده است. اما پزشکان انجام بوتاکس را بیش از سه یا چهار بار در سال توصیه نمی‌کنند.

چگونه اثر بوتاکس را از بین ببریم؟

عوارض بوتاکس پیشانی
عوارض بوتاکس پیشانی

عوارض بوتاکس پیشانی و تاثیر آن بر ریزش مو

تزریق سم بوتولینوم به پیشانی نمی‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی جدی از جمله ریزش در مو‌ها شود. در صورتی که انجام این کار را به تعداد دفعات بالا به عنوان مثال سه تا چهار بار در سال انجام دهید ممکن است با شکستگی، نازک شدن و تیرگی مو‌ها مواجه شوید. ریزش مو‌ها یک فرایند طبیعی است که عوامل متعددی می‌تواند بر روی آن تأثیرگذار باشد. همراه با افزایش سن، مو‌ها نازک‌تر شده و قدرت ریشه‌ها کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این انجام کار‌هایی مانند خشک کردن، رنگ، اتو و سایر روش‌های دیگر موجب ریزش مو‌ها می‌شوند.

سلامت مو‌ها به رژیم غذایی، مصرف بهینه پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و هم چنین حفظ رطوبت مو‌ها دارد. کراتین موجود در فولیکول مو با تغذیه از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی از طریق خون تأمین می‌شود، هرگونه کمبود این مواد در فولیکول‌ها موجب شکننده و نازک شدن مو‌ها می‌شود.
تزریق سم بوتولینوم یا همان بوتاکس باعث افزایش جریان خون در فولیکول مو‌ها می‌شود و در نتیجه رشد آن را تحریک می‌کند. به همین علت انجام بوتاکس پیشانی به تعداد دفعات بالا و در صورت انجام مکرر برای رفع چین و چروک‌ها می‌تواند باعث ایجاد اختلال و در نهایت ریزش مو‌ها شود.

تزریق بوتاکس پاسداران 

آیا تزریق بوتاکس موجب ریزش مو‌ها می‌شود؟

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

بوتاکس پیشانی یکی از ایمن‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های درمان چین و چروک و ایجاد ظاهری جوان‌تر و پوستی صاف‌تر می باشد. به همین علت افراد بسیاری به استفاده از آن روی آورده‌اند. این روش غیر تهاجمی مانند سایر روش‌ها می‌تواند عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. ریزش مو‌ها در صورت انجام بوتاکس به تعداد دفعات بالا در یک سال می‌تواند در برخی افراد با افزایش جریان خون مشاهده شود.

جهت نوبت تزریق بوتاکس کلیک کنید

کلینیک زیبایی ماه، از جمله مراکز معتبر در تهران است که با بهره‌مندی از مرغوب‌ترین مواد اولیه و تجهیزات پیشرفته با به کارگیری نیرو‌های کارآمد و متخصص سعی دارد تا انجام امور زیبایی را با کمترین میزان عوارض و خطرات احتمالی انجام دهد. دریافت مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیر حضوری به شما کمک می‌کند تا شیوه درمانی مناسب را انتخاب و آن را با هزینه‌های مقرون به صرفه انجام دهید.

 

سوالات متداول

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم تزریقی است که می‌تواند ظاهر چین و چروک صورت را کاهش دهد.

تزریق بوتاکس بیشتر روی چه قسمتی از صورت تاثیر دارد؟

در حالت کلی بوتاکس در واقع با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی از انقباض ماهیچه‌های صورت جلوگیری کرده و در نهایت موجب کاهش چین و چروک و خطوط می‌شود و از ایجاد موارد جدیدتر جلوگیری می‌کند.

معایب بوتاکس پیشانی چیست؟

تزریق بوتاکس بیش از 3 یا4 دفعه ممکن است باعث ریزش مو شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *