شرایط بارداری بعد از پیکرتراشی

آیا بعد از پیکرتراشی می‌توان باردار شد

جراحی پیکرتراشی یکی از روش‌های از بین بردن بافت چربی در چاقی‌های موضعی است. چربی‌های سرسختی که نمی‌توان با کمک ورزش و رژیم غذایی از بین برد را با استفاده از تکنیک‌های مختلف پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن می‌تواند حذف کرده و به تناسب اندام رسید. یکی از سؤالات مهم در پیکرتراشی، بارداری بعد از پیکرتراشی است.

پیکرتراشی و بارداری

پیکرتراشی با هدف ایجاد تغییر در فرم و شکل ظاهری بدن و حذف رسوبات تجمع یافته چربی اضافی در اندام‌های مختلف بدن انجام می‌شود. به منظور حفظ نتیجه و داشتن تناسب اندام باید از راه‌هایی که منجر به تجمع مجدد چربی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند جلوگیری کرد. از این رو در بیشتر خانم‌ها مشکلی که بعد از پیکرتراشی با آن مواجه می‌شوند، مسئله بارداری بعد از جراحی است. اینکه بارداری می‌تواند در نتیجه نهایی و تناسب اندام به دست آمده از پیکرتراشی تأثیر منفی گذاشته و موجب شود بافت چربی در اندام تحت عمل تجمع پیدا کند؟

پیکرتراشی و بارداری

میزان ماندگاری نتایج پیکرتراشی

پیکرتراشی از جمله تکنیک‌های درمانی استفاده شده برای تغییر شکل و حذف چربی‌های اضافی ناشی از اضافه وزن و چاقی است. نتایج به دست آمده از این عمل زیبایی پس از کاهش التهاب‌ها و ورم‌های ایجاد شده، مشخص خواهد شد. انجام توصیه‌های مراقبتی پزشک معالج در دوران نقاهت و پس از انجام جراحی به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج دلخواه خود برسید.

حفظ و نگهداری از نتیجه به دست آمده پیکرتراشی، بعد از عمل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از رژیم غذایی سالم و انجام ورزش‌های سبک و هوازی است. تمامی این موارد باید زیر نظر جراح و پزشک معالج انجام شود. اجرای ورزش‌های هوازی، پیاده‌روی، کاهش میزان استرس و اضطراب، استفاده از رژیم‌های غذایی پس از ۴ هفته از انجام پیکرتراشی امکان‌پذیر است. بنابراین برای حفظ و ماندگاری نتایج پیکرتراشی باید تلاش کرد و از انجام ورزش و داشتن رژیم سالم غافل نشوید.

میزان ماندگاری نتایج پیکرتراشی

بارداری پس از پیکرتراشی

پیکرتراشی یک جراحی پلاستیک است که موجب از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود. این رسوبات چربی نمی‌توانند پس از برداشتن، دوباره رشد کنند. با توجه به اینکه جراحی پیکرتراشی متناسب با سن افراد و پس از دوران بلوغ انجام می‌شود، بدن افراد پس از این دوران، سلول‌های چربی را تولید نمی‌کند حتی اگر وزن بدن فرد به میزان متوسطی افزایش یابد. بنابراین رسوبات چربی برداشته شده توسط روش‌های مختلف پیکرتراشی برای همیشه از بین خواهند رفت.

هزینه پیکرتراشی

از سوی دیگر با توجه به اینکه بارداری در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد، بسیاری از بانوان دغدغه تأثیر حاملگی پس از انجام پیکرتراشی شکم را دارند. تصور اینکه بارداری می‌تواند نتایج به دست آمده از پیکرتراشی را از بین ببرد یک تصور اشتباه است. زیرا نتایج به دست آمده از پیکرتراشی اثر ماندگار و طولانی مدت دارد که با ایجاد این تغییرات موقت دستخوش تغییر نمی‌شود. بنابراین افراد می‌توانند پس از پیکرتراشی باردار شده و زایمان خود را نیز به روش طبیعی انجام دهند.

هر چند در دوران بارداری، فرد دچار اضافه وزن می‌شود اما این مقدار مربوط به حاملگی بوده و بعد از آن از بین خواهد رفت.در صورتی که فرد قصد داشته باشد پس از پیکرتراشی، باردار شود در صورتیکه بتواند مقدار وزنی خود را حفظ کرده و وزن زیاد نکند، می‌تواند نتایج به دست آمده از جراحی را به صورت دائم داشته باشد.

شاید این نکته برایتان جالب باشد که تعدادی از متخصصان زنان و بارداری یکی از عوامل تأثیر‌گذار بر روی ناباروری در زنان را تشکیل کیست و تنبلی تخمدان ناشی از تراکم چربی در اطراف ناحیه تناسلی می‌دانند. از این رو انجام پیکرتراشی با استفاده از شیوه‌های مختلف با از بین بردن چربی‌های موضعی تجمع یافته در این قسمت می‌تواند به حامله شدن افراد نیز کمک مؤثری داشته باشد.

میزان ماندگاری نتایج پیکرتراشی

زمان مناسب برای بارداری پس از پیکرتراشی

همان طور که گفته شد، ماندگاری اثرات و نتایج پیکرتراشی بسته به نوع تکنیک انجام شده می‌تواند بین ۴ تا ۶ هفته پس از اتمام التهابات و تورم خود را نشان دهند. بنابراین پس از اتمام این مدت زمان، فرد می‌تواند اقدام به حاملگی کند.

در واقع پس از سپری شدن کامل دوره مراقبت بعد از عمل جراحی، رفع تورم، کبودی و خونریزی و اتمام استفاده از گن‌های مخصوص بعد از پیکرتراشی زیر نظر پزشک معالج و تأیید او می‌تواند بارداری انجام شود.

زمان مناسب برای بارداری پس از پیکرتراشی

توصیه مهم پزشکان درباره بارداری بعد از پیکرتراشی

با توجه به تمامی موارد، ماندگاری نتایج به دست آمده از پیکرتراشی، عدم تداخل بارداری و تناسب اندام به دست آمده از جراحی پیکرتراشی و… پزشکان بسیاری معتقد هستند برای حاملگی و انجام پیکرتراشی هر چند بدن دیگر رشدی از لحاظ تجمع بافت چربی ندارد اما بهتر است انجام پیکرتراشی بعد از به دنیا آوردن نوزاد انجام شود.

پیکرتراشی باسن

بر اساس نتایج به دست آمده از خانم‌هایی که بعد از عمل پیکرتراشی، باردار شده‌اند، می‌توان گفت چربی‌های تشکیل شده پس از دوران حاملگی به مراتب کمتر بوده است که این ناشی از تأثیر پیکرتراشی بر روی کاهش چربی‌ها است. از طرفی پیکرتراشی شکم نمی‌تواند از تجمع رسوبات چربی اضافه در دیگر نواحی بدن جلوگیری کند و چربی‌های می‌توانند در دوران بارداری در قسمت‌های دیگر نفوذ کرده و لانه کنند.

توصیه مهم پزشکان درباره بارداری بعد از پیکرتراشی

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

داشتن فرزند برای هر خانواده می‌تواند با شیرینی خاصی همراه باشد. از طرفی داشتن اندام ایده آل و تناسب در ظاهر از جمله مواردی است که ذهن بسیاری از بانوان را به خود مشغول کرده است. انجام پیکرتراشی به افراد در از بین بردن بافت چربی اضافه کمک می‌کند و به دلیل سپری شدن دوران رشد و نمو فرد، دیگر قابلیت برگشت و رشد مجدد را ندارد. بنابراین افراد زیر نظر جراح و رعایت توصیه‌های مراقبتی بعد از پیکر تراشی می‌توانند اقدام به بارداری کنند.

کلینیک زیبایی ماه با سابقه‌ای درخشان در زمینه انجام جراحی‌های زیبایی به شما کمک می‌کند تا با انجام پیکرتراشی زیر نظر جراحان متخصص بتوانید حاملگی بدون نقص و بدون بازگشت نتایج قبل از پیکرتراشی را انجام دهید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری به مرکز کلینیک زیبایی ماه در تهران مراجعه کنید.

  • سایت: clinicmah.com
  • اپلیکیشن واتساپ: 09126846916
  • اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «شرایط بارداری بعد از پیکرتراشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *