چرا بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید؟

چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

چرا بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید؟ تزریق بوتاکس، آسان‌ترین و سریع‌ترین شیوه برای از بین بردن چین و چروک صورت است. استفاده از بوتاکس عملاً نیازی به استراحت نداشته و به ندرت عوارض جانبی را برای فرد ایجاد می‌کند. این طبیعی است که پس از انجام یک عمل زیبایی بخواهید استراحت کنید. در حالی که آرام کردن و محدود کردن فعالیت‌ها موجب کمک به بهبودی زودتر شما می‌کند، خوابیدن، چرت زدن و یا دراز کشیدن بلافاصله بعد از بوتاکس می‌تواند در نتیجه نهایی تأثیر منفی داشته باشد.

ترزیق بوتاکس و عوارض آن

بوتاکس یک ماده تزریقی است که بر ای زیبایی بدون جراحی با هدف کاهش خطوط چین و چروک صورت و هم چنین برطرف کردن افتادگی صورت در اثر افزایش سن به کار برده می‌شود. خطوط پیشانی، خطوط ابرو، خطوط اخم، خطوط لبخند اطراف لب‌ها و هم چنین خطوط ایجاد شده در ناحیه چانه و منطقه فوقانی لب بالایی از جمله موقعیت‌هایی در صورت هستند که با کمک بوتاکس می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

هنگام تزریق بوتاکس و وارد شدن این سم به داخل عضله، عصب‌های گیرنده محرک در این عضلات که وظیفه انقباض آن‌ها را بر عهده داشته‌اند، شل و ضعیف شده و در جای خود سفت می‌شوند. در حالت کلی تزریق بوتاکس موجب می‌شود تا عضلات تکان نخورده و در نتیجه خطوط چین و چروک برطرف شوند.

بوتاکس برخلاف دیگر پرکننده‌های پوستی که برای تزریق به کار برده می‌شوند، به مدت ۵ الی ۷ روز طول می‌کشد تا اثر کرده و نتایج خود را آشکار کند. برخی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس عبارت‌اند از:

  • کبودی و تورم
  • حالت تهوع
  • سرگیجه و سر درد
  • احساس خستگی و خواب آلودگی
  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • احساس ضعف در عضلات

با توجه به عوارض جانبی که در برخی افراد مشاهده می‌شود، احساس خواب آلودگی ایجاد شده به دلیل سم بوتولینوم و فلج شدن عصب‌ها باعث می‌شود که فرد تمایل به خوابیدن داشته باشد اما مهم‌ترین توصیه پزشکان بعد از تزریق بوتاکس، خودداری از خوابیدن است.

چرا بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید یا دراز کشید؟

تزریق بوتاکس موجب شل شدن چین و چروک‌ها شده و دراز کشیدن یا خوابیدن بعد از تزریق موجب می‌شود تا مواد تزریق شده به مناطق دیگر جهش پیدا کنند و این باعث ایجاد ظاهری غیرطبیعی و نامتقارن می‌شود. حداقل مدت زمانی که باید بعد از بوتاکس از خواب پرهیز کنید، ۶ ساعت است. در برخی موارد پزشکان ۴ ساعت را توصیه می‌کنند که این بستگی به فیزیک بدنی بیمار دارد.

با فاصله‌گذاری ۶ ساعته بعد از تزریق بوتاکس، مواد زمان کافی برای نفوذ به عضلات و تثبیت موقعیت خود را خواهند داشت در غیر این صورت می‌توانند به سمت نواحی دیگر حرکت کرده و یک نامتقارنی بد را در چهره فرد ایجاد کنند.علاوه بر این برای داشتن یک خواب مفید و دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش پس از بوتاکس توصیه می‌شود به مدت ۱ الی ۲ شب پس از تزریق به پشت خوابیده باشید به نحوی که سرتان کمی بالاتر از بدن قرار گرفته باشد.

چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

بوتاکس یکی از انواع روش‌های غیر تهاجمی برای درمان چین و چروک‌های صورت و جوانسازی پوست به شمار می‌رود. این تکنیک با وارد کردن مواد پر‌کننده به داخل خط‌های ایجاد شده موجب برطرف شدن افتادگی پوست، شل شدگی و خطوط صورت می‌شود. برای دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش و پیشگیری از ایجاد عوارض جانبی بهتر است نکاتی را به توصیه پزشکان رعایت کنید. عدم خوابیدن و دراز کشیدن به مدت زمان تعیین شده از جانب پزشک نقش مهمی در کاهش عوارض جانبی خواهد داشت.

بهره‌مندی از نیرو‌های پزشکی متخصص در کلینیک زیبایی ماه موجب شده تا مراجعه‌کننده با گذراندن یک جلسه مشاوره رایگان بتواند تصمیم‌گیری نهایی با اطمینانی را جهت انجام تزریق بوتاکس داشته باشد. علاوه بر این به کار بردن مواد مرغوب و با کیفیت بالا از دیگر مزایای انجام آن در بهترین کلینیک در پاسداران برای بوتاکس به حساب می‌آید.

منابع:

  1. takleeye.com
  2. myersplasticsurgery.com
  3. serenosante.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *