فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم

همه چیز درباره فیلر زیر چشم

شاید به جرئت بتوان گفت چشم زیباترین عضو بدن است. حتی اگر با کسی که چشمان خیلی زیبایی دارد صحبت کنید ممکن است حرف های او را نشنوید و صرفا به چشمان او توجه کنید. اما بعضی وقت ها به دلیل تیرگی یا پف زیر چشم ممکن است زیباترین چشم ها نیز جذابیت خود را از دست بدهند. از بین بردن و درمان این موارد کار سختی نیست و راه های درمانی زیادی دارد. یکی از این راه های درمانی فیلر زیر چشم است. استفاده از این روش بسیار کاربردی و پرطرف دار است که در رابطه با ابعاد آن توضیح خواهیم داد. در ابتدا شاید بهتر باشد دلایل به وجود آمدن گودی و تیرگی زیر چشم را بررسی کنیم.

دلایل و چگونگی پیشگیری از گودی و تیرگی زیر چشم

یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن گودی و تیرگی زیر چشم نداشتن خواب کافی است. البته خواب کافی و با کیفیت نداشتن تنها دلیل این مسئله نیست. سبک زندگی غلط، بالا رفتن سن و حتی وراثت عوامل دیگری برای به وجود آمدن گودی و تیرگی زیر چشم هستند. برای پیشگیری از این موارد باید بتوانید عامل به وجود آورنده آن را تشخیص دهید و آن را از بین ببرید. البته اگر این مشکلات به دلیل افزایش سن یا وراثت به وجود آمده باشند دیگر نمی توان عامل آن را از بین برد. استفاده از آنتی اکسیدان ها و اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی برای رفع این مشکلات بسیار مفید هستند.

فیلر زیر چشم چیست؟

برای رفع مشکلات زیر چشم یک ماده به نام ژل هیالورونیک اسید به زیر چشم تزریق می کنند که به این عمل فیلر زیر چشم می گویند. این عمل به این گونه انجام می شود که در ابتدا پزشک یک فیلر مناسب برای شما در جلسه مشاوره انتخاب می کند. پس از آن در هنگام استفاده از این روش ابتدا نقاطی که قرار است فیلر به آن ها تزریق شود علامت گذاری می شوند. 

پس از علامت گذاری آن نقاط استریل می شوند و پزشک به وسیله یک سوزن نازک و با دقت زیاد فیلر را به زیر چشم تزریق می کند. این عمل حدود 5 دقیقه زمان می برد و باعث می شود چین و چروک و تیرگی زیر چشم از بین برود. فیلر زیر چشم به بهبود خطوط پنجه کلاغی که در اثر خنده به وجود می آیند هم کمک می کند.

انواع فیلر زیر چشم

همانطور که اشاره شد پزشک در جلسه مشاوره باید نوع خاصی از فیلر را برای شما انتخاب کند. انتخاب فیلر مناسب به این صورت است که پزشک با در نظر گرفتن فاکتور های متفاوتی مانند سن، ضخامت پوست و میزان چربی زیر پوست و دیگر فاکتور های مهم نوع فیلر مناسب را برای شما انتخاب می کند. رایج ترین فیلری که برای فیلر زیر چشم انتخاب می شود هیالورونیک اسید است. 

هیالورونیک اسید در بدن نیز وجود دارد و باعث ایجاد کلاژن که ماده اصلی جوانسازی پوست است می شود. استفاده از هیالورونیک اسید برای فیلر زیر چشم بسیار موثر است و نتایج بسیار طبیعی دارد. اسید پلی ال لاکتیک دیگر فیلری است که پزشکان از آن استفاده می کنند. در آخر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ، این فیلر با بافت زنده سازگار است و از ترکیب کلسیم و فسفر ساخته شده است.

مزایا و معایب فیلر زیر چشم

اصلی ترین کارکرد فیلر زیر چشم از بین بردن چین و چروک های زیر چشم است اما آیا اثرات مثبت دیگری نیز دارد؟ باید بگوییم انجام این روش باعث به وجود آمدن چندین نتیجه رضایت بخش دیگر نیز می شود. در ابتدا باید گفت یکی از جذابیت های این روش بستری نشدن در بیمارستان است. همچنین انجام این روش غیر تهاجمی است و دردی به همراه ندارد. انجام همه ی مراحل این روش کمتر از نیم ساعت طول می کشد. نتایج فیلر زیر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی خود را نشان می دهد. علاوه بر نداشتن دوران نقاهت و غیرتهاجمی بودن در استفاده از این روش احتمال بروز عوارض نیز بسیار پایین است.

همانطور که گفتیم عوارض این روش بسیار پایین است. به عنوان مثال پس از گذشت چند ساعت از انجام این روش ورم و کبودی های ناشی از فیلر زیر چشم شروع به بهبود می کنند و نهایتا با گذشت چند روز به طور کامل بهبود می یابند. پف کردن زیر چشم و همچنین قرمزی در این ناحیه نیز از دیگر عوارض این روش هستند. احتمال عفونت در این روش بسیار کم است. البته باید توجه داشته باشید که اگر به دستورات پزشک برای مراقبت های بعد از عمل توجه کنید درگیر هیچ عوارضی نخواهید شد. عوارض طبیعی این روش نیز در کمترین زمان از بین خواهند رفت.

مراقبت های پس از انجام فیلر زیر چشم

پس از انجام فیلر زیر چشم یک سری توصیه ها توسط پزشک به شما خواهد شد که باید سعی کنید به بهترین شکل ممکن آن ها را اجرا کنید. اجرای این توصیه ها باعث می شود به نتیجه بهتری دست پیدا کنید. ما در این جا سعی می کنیم چند توصیه عمومی را برای شما عنوان کنیم.

اولین توصیه این است که تا دو روز پس از انجام این روش نباید آن را ماساژ دهید و یا حتی لمس کنید. همچنین باید هنگام خوابیدن به کمر بخوابید. البته باید به خاطر داشته باشید که دراز کشیدن تا چند ساعت پس از انجام این روش باعث تورم بیشتر در ناحیه زیر چشم می شود. پس سعی کنید تا چند ساعت پس از انجام این روش دراز نکشید. در صورتی که احساس درد دارید از کمپرس سرد استفاده کنید اما به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید و حتما از حوله استفاده کنید. 

پس از انجام فیلر زیر چشم تا دو روز سمت ورزش کردن نروید. سعی کنید تا دو هفته پس از انجام این روش پاکسازی پوست و ماساژ را فراموش کنید. برای کاهش التهاب و بهبود سریع تر سعی کنید از دخانیات و مشروبات الکلی پس از انجام این روش صرف نظر کنید.

سوالات متداول فیلر زیر چشم

آیا تزریق فیلر زیر چشم محدودیت سنی دارد؟

تزریق فیلر زیر چشم، محدودیت سنی ندارد و افراد بالای هجده سال می توانند از این روش بهره مند شوند. اما توصیه می شود افراد قبل از تزریق حتما در خصوص اثربخشی با پزشک مشورت کنند.

دوره تکرار تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

اگر شرایط نگهداری از فیلر زیر چشم را رعایت کنید، لاغر نشوید، بی‌خوابی و استرس نداشته باشید، سیگار نکشید و ورزش سنگین نکنید، گاهی 2 تا 3 سال فیلر دور چشم باقی می‌ماند.

چرا کلینیک زیبایی ماه انتخاب مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم است؟

کلینیک زیبایی ماه با بیش از ۱۰ سال سابقه و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، خدمات پوست و مو ارائه می‌کند. این مجموعه با تشکیل یک تیم پزشکی ماهر و متخصص توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

4 دیدگاه دربارهٔ «فیلر زیر چشم»

    1. سلام ماندگاری فیلر زیر چشم بین 2 تا 3 سال هستش ولی به طور کلی عوملی مثل لاغر شدن، سیگار کشیدن، بی خوابی و استرس و ورزش های سنگین بر روی ماندگاری فیلر چشم اثر میذارن.

    1. سلام پگاه جان
      هزینه فیلر زیر چشم به میزان فیلر مورد نیاز و مشکلی که وجود دارد بستگی دارد
      جهت اطلاع دقیق از هزینه ها با شماره 09126846916 تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *