عوارض جراحی زیبایی سینه زنان

عوارض جراحی زیبایی سینه زنان

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از خانم‌ها به داشتن تناسب اندام و زیبایی اهمیت می‌دهند، بازار جراحی‌های زیبایی رونق پیدا کرده است. جراحی زیبایی سینه زنان نیز یکی از انواع عمل‌های پلاستیک است. مشابه با سایر عمل‌ها، جراحی پستان نیز با عوارض و خطراتی همراه است. جراح با تجربه به همراه تیم کمکی خود سعی می‌کنند تا مقدار این خطرات و عوارض جراحی زیبایی سینه زنان را به حداقل برسانند.

عوارض جراحی زیبایی سینه زنان

همه چیز درباره جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه زنان با توجه به شکل و اندازه مورد دلخواه مراجعه‌کننده انجام می‌شود. با توجه به بافت پستان، معاینات فیزیکی و ارزیابی بیمار و مشاهده و بررسی آزمایش‌ها، جراح متخصص با مشورت و نظرخواهی از بیمار نوع عمل جراحی زیبایی سینه را انتخاب می‌کند. در این نوع جراحی، روش‌های مختلفی برای ایجاد تغییر فرم و سایز سینه صورت می‌گیرد. لیفت پستان، پروتز گذاری، ماموپلاستی و بزرگ کردن سینه از انواع آن هستند.

همه چیز درباره جراحی زیبایی سینه

عوارض جراحی زیبایی سینه زنان

جراحی زیبایی سینه زنان همانند سایر عمل‌های جراحی می‌تواند با خطرات و عوارضی همراه باشد. یکی از نکات مهم به منظور کاهش میزان خطرات احتمالی و عوارض جراحی زیبایی سینه زنان، انتخاب بهترین جراح و متخصص زیبایی سینه است. این کار باعث می‌شود تا جراح متخصص به دلیل آشنایی با تکنیک‌های استاندارد و به روز دنیا، سعی می‌کند تا با کمترین میزان عوارض جراحی زیبایی سینه زنان، جراحی را به پایان رساند.

هر یک از شیوه‌های درمانی و زیبایی جراحی پستان در زنان می‌توانند با عوارض مختلفی روبرو می‌شوند. تلاش تیم پزشکی آن است که بیمار با کمترین میزان این خطرات احتمالی یک جراحی مطلوب را داشته باشد. بیان این خطرات تنها به دلیل این است که چنانچه با آن‌ها مواجه شدید حتماً در کمترین زمان ممکن خود را به پزشک معالج برسانید و یا توصیه‌های لازم مراقبتی را با شناخت علائم به درستی انجام دهید.

عوارض و خطرات جراحی زیبایی سینه زنان

عوارض مشترک در جراحی زیبایی سینه زنان

برخی از عوارض در آن‌ها به صورت مشترک به وجود می‌آیند که عبارت‌اند از:

  1. ایجاد حساسیت به مواد بیهوشی و به دنبال آن خطرات بیهوشی
  2. خونریزی در محل جراحی
  3. عفونت
  4. وارد شدن آسیب به بافت سینه و تشکیل نکروز یا مرگ بافت
  5. تجمع مایع خونی در رگ‌ها و زیر برش‌های ایجاد شده روی بافت پستان (سروما یا هماتوم)، در صورت خارج نشدن این خون‌ها، فرد دچار عفونت و درد شده و می‌تواند موجب گرفتگی قلب و ایجاد مشکلات ریوی شود.
  6. تشکیل بافت اسکار یا جای زخم، به دلیل ایجاد برش بر روی بافت پستان، جای زخم تا مدت‌ها پس از عمل جراحی باقی می‌ماند و به مرور زمان کمرنگ می‌شود اما به طور کامل از بین نخواهد رفت.
  7. نامتقارن بودن سینه‌ها، این عارضه می‌تواند به دلیل نداشتن مهارت کافی جراح و هم چنین عدم به کار بردن روش‌های استاندارد صورت گیرد.
  8. از بین رفتن احساس در سینه‌ها، وارد شدن آسیب به بافت اندامی که مورد جراحی قرار گرفته می‌تواند با از بین رفتن حس در آن ناحیه همراه باشد. این مورد می‌تواند به صورت مقطعی بوده و با گذشت زمان به حالت طبیعی و عادی باز گردد. از آنجایی که سینه از اندام‌های حساس بدن به حساب می‌آید، نوک سینه از حساس‌ترین بخش‌های آن است که می‌تواند در اثر جراحی زیبایی برای همیشه و به طور دائم حس خود را از دست بدهد.
  9. نیاز به عمل مجدد

علاوه بر خطرات مشترک بین تمامی شیوه‌های جراحی زیبایی سینه زنان، هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه، عوارضی را به همراه خواهند داشت.

عوارض مشترک در جراحی زیبایی سینه زنان

عوارض جراحی لیفت سینه زنان

عمل جراحی لیفت سینه یکی از انواع جراحی زیبایی سینه است که با هدف بالا کشیدن بافت سینه‌هایی که دچار افتادگی شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این عمل زیبایی، پوست اضافه سینه برش داده شده و موجب می‌شود تا ظاهر آن گردتر، جوان‌تر و زیباتر دیده شود.

یکی از مشکلاتی که در اثر لیفت سینه ممکن است پیش آید، تأثیر آن بر شیردهی است. چنانچه جراح شما از مهارت کافی برخوردار باشد قطعاً می‌تواند جراحی را بدون وارد شدن آسیب به ارتباط غدد شیردهی با نوک سینه، انجام دهد. در این حالت بیمار پس از مدتی احساس در نوک سینه خود را به دست آورده و با مشکلی در دوران شیردهی مواجه نمی‌شود.

عوارض جراحی لیفت سینه زنان

عوارض جراحی پروتز سینه

بیشترین کاربرد جراحی پروتز سینه برای زنانی است که از سایز کوچک سینه‌های خود دچار ناراحتی هستند و یا بانوانی که به دلیل ابتلا به سرطان و انجام شیمی درمانی‌های متعدد مجبور به تخلیه و از بین بردن یک یا هر دوی سینه‌های خود شده‌اند. در این دو حالت جراح زیبایی سینه زنان از پروتز گذاری به منظور جایگذاری طبیعی در بافت پستان استفاده می‌کند.

همان طور که گفته شد، انتخاب بهترین جراح می‌تواند موجب به حداقل رساندن عوارض و خطرات جراحی زیبایی سینه از نوع پروتز گذاری شود. علاوه بر خطرات احتمالی مشترک در پروتز سینه، عوارضی نیز به صورت اختصاصی ممکن است به دنبال داشته باشد.

  • ایجاد درد مزمن در بافت سینه
  • شکسته شدن و ایجاد نشتی در پروتز جایگذاری شده
  • منقبض شدن عضلات پستان
  • احساس نارضایتی از محل قرار گرفتن و اندازه پروتز

یکی از روش‌های کاهش میزان عوارض پروتز سینه، مراجعه به بهترین جراح متخصص پروتز است. داشتن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی موجب می‌شود تا با مهارت کافی و آشنایی با اندام سینه با دقت تمام و با کمترین خطرات این جراحی انجام شود.

عوارض جراحی پروتز سینه

عوارض کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)

انجام جراحی کوچک کردن سینه ، بیشتر برای خانم‌هایی است که از سایز بزرگ پستان‌های خود دچار مشکلات دیگر مانند احساس در درد در ناحیه گردن و کمر هستند. ماموپلاستی بر روی افراد سالم انجام می‌شود که در نتیجه می‌تواند با میزان عوارض کمتری همراه باشد.

علاوه بر عوارض مشترکی که در تمامی جراحی‌های زیبایی سینه زنان دیده می‌شود، ایجاد مشکل در شیردهی نیز در جراحی ماموپلاستی ممکن است به وجود آید. در حالت کلی جراحی کوچک کردن سینه، با برداشتن بعضی غده‌های شیری انجام می‌شود. چنانچه هنگام برداشتن بافت پستان و غده‌ها دقت لازم صورت گیرد، احتمال وارد شدن آسیب و از بین رفتن این غده‌ها کمتر می‌شود.

عوارض کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

همان طور که می‌دانید تمامی عمل‌های جراحی با خطرات و عوارض احتمالی مواجه هستند. جراحی زیبایی سینه زنان نیز با توجه به تکنیک‌های مختلفی که دارد می‌تواند عارضه‌هایی را به همراه داشته باشد. برای کاهش عوارض جراحی زیبایی سینه زنان در وهله اول باید یک جراح متخصص که شناخت کافی نسبت به اندام سینه دارد و هم چنین رعایت استاندارد‌های لازم را در به کارگیری شیوه‌های مختلف انجام می‌دهد، را انتخاب کنید. از طرفی مراجعه به کلینیک‌های زیبایی معتبر می‌تواند تا مقدار زیادی در کاهش عوارض جراحی زیبایی سینه زنان به شما کمک کند.

کلینیک زیبایی ماه یکی از مراکز درمانی معتبر با محیطی کاملاً بهداشتی است که ضمن بهره‌مندی از جراحان متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز، روند اجرای جراحی و درمان بیمار را با کمترین میزان عوارض احتمالی صورت می‌دهد. شما می‌توانید تمامی تصاویر قبل و بعد جراحی زیبایی سینه زنان در کلینیک زیبایی ماه را در صفحه رسمی ما در اینستاگرام مشاهده نموده و به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات این مرکز بهره‌مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *