درمان هموروئید با لیزر

درمان هموروئید توسط پروفسور روبیک به بو : فوق تخصص جراحی کولون و رکتوم از اتحادیه اروپا، فلوشیپ از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا، دارای بورد فوق تخصصی جراحی کولورکتال (روده و مقعد) از اتحادیه اروپا، عضو انجمن بین المللی بی اختیاری

مشاوره آنلاین و پاسخگویی 24 ساعته کلینیک

بدون درد و خونریزی، جراحی لیزری و با آخرین متدهای درمانی دنیا

توسط پزشک مورد تایید اتحادیه اروپا

درمان هموروئید با لیزر

درمان هموروئید با لیزر یکی از درمان‌های نوین برای این مشکل است. هموروئیدکتومی لیزری یا درمان هموروئید با لیزر، روشی است که از انرژی لیزر برای درمان هموروئید استفاده می‌شود. هنگامی که این درمان اعمال می‌گردد، از لیزر پزشکی برای گرم کردن ورید مشکل‌دار استفاده شده که اساسا باعث فروپاشی و متلاشی شدن هموروئید می‌شود.

هموروئید یا بواسیر چیست؟

هموروئید همان وریدهای متورم و ملتهب در مقعد و پایین رکتوم هستند. هموروئید یا بواسیر ممکن است از فشار در حین اجابت مزاج یا افزایش فشار روی این وریدها در دوران بارداری، ایجاد شود. هموروئید ممکن است در داخل راست روده (هموروئید داخلی)، یا در زیر پوست اطراف مقعد (هموروئید خارجی) ایجاد شود.

هموروئید یکی از بیماری‌های شایع است. در سنین بالای 50 سالگی، حدود نیمی از بزرگسالان باید با خارش، ناراحتی و خونریزی که می‌تواند نشانه وجود هموروئید باشد، دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی درمان هموروئید با استفاده از لیزر می‌پردازیم.

یکی از دردناک ترین و سخت ترین بیماریها , هموروئید است که افراد زیادی از آن رنج می برند.
درمان این بیماری توسط پزشک متخصص و مجرب می تواند بسیار سهل و آسان باشد.
اما خبر خوب این است که در مرکز لیزر درمانی ماه , درمان این بیماری توسط جناب آقای دکتر به بو که فوق تخصص کلورکتال هستند , انجام می گیرد و شما می توانید یک نقاهت راحت , کوتاه و بدون درد همراه با درمان قطعی را تجربه کنید.
درمان توسط دستگاه لیزر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
جراحی کاملا سرپایی و بدون بیهوشی بوده و بعد از آن بیمار توسط تیم پزشکی مجرب مراقبت شده و تا بهبود کامل پشتیبانی می شود .
برای مشاوره , اطلاعات بیشتر و وقت دهی میتوانید با شماره 22779197 تماس گرفته وبا مشاوران کلینیک در ارتباط باشید .

اگر از مشکل هموروئید رنج می‌برید و از مناطق دولت، دروس، نیاوران، جلفا، سعادت آباد، فلامک، ایران زمین و… هستید،  می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از لیزرهای پیشرفته و مدرن ما مشکل خود را برطرف سازید.

هموروئید یا بواسیر چیست؟

انواع بواسیر (هموروئید)

بواسیر ممکن است در داخل یا خارج ناحیه مقعد ایجاد شود. نوع آن به محل ایجاد ورید متورم شده بستگی دارد. انواع بواسیر عبارت است از:

بواسیر یا هموروئید داخلی: در این نوع از بیماری همورئید، رگ‌های متورم در داخل راست روده تشکیل می‌شوند. راست روده قسمتی از سیستم گوارشی ازست که روده بطرگ را به مقعد متصل می‌کند. همورئید داخلی ممکن است خونریزی کند اما معمولاً دردناک نیستند.

بواسیر یا هموروئید خارجی: رگ‌های متورم شده در نوع همورئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد تشکیل می‌شوند. مقعد به عنوان مجرای خروجی مدفوع است. بواسیر خارجی می‌تواند همراه با خارش و درد باشد. در برخی موارد خونریزی اتفاق می‌افتد که گاهی اوقات از شدت آن به صورت لخته نمایان می‌شود. این امر موجب ایجاد درد و تورم خواهد شد.

علل ایجاد هموروئید یا بواسیر چیست؟

مهم‌ترین علل شایع هموروئید، استعداد ژنتیکی برای ضعیف شدن دیواره سیاهرگ‌ها، دریچه‌ها (وریدهای واریسی) و فشار در حین حرکات روده است. علل دیگر این بیماری شامل بارداری، فشار خون پورتال و سرطان رکتوم است. چاقی، سبک زندگی کم تحرک و نشستن طولانی مدت نیز به شکل گیری این بیماری کمک می‌کند.

پیشگیری از هموروئید شامل نوشیدن مایعات بیشتر، یک رژیم غذایی با فیبر بالا (میوه‌ها و سبزیجات و…)، ورزش، تمرین‌های مناسب هموروئید و اجتناب از فشار طولانی مدت برای دفع مدفوع است. استفاده از مایعات فراوان برای نرم نگه داشتن مدفوع و کاهش استرس با مدیتیشن و آرامش درمانی، الزامات اساسی برای درمان موثر و پیشگیری از عود هموروئید است.

به طور کلی دلایل ایجاد هموروئید شامل موارد زیر است:

• یبوست مزمن
  • اسهال مکرر
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • نشستن خیلی طولانی
  • ژنتیک
علل ایجاد هموروئید یا بواسیر چیست؟

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.

علائم بیماری هموروئید چیست؟

بسته به اندازه یا درجه هموروئید، فرد ممکن است درد و درد شدیدی را در آن ناحیه تجربه کند

برخی از علائم رایج هموروئید عبارتند از

• خارش و سوزش در اطراف ناحیه مقعد
  • خون ریزی التهاب توده/برآمدگی سخت در محل هموروئید (در داخل یا خارج مقعد)
  • تورم مقعد

خونریزی بدون درد در ناحیه مقعد

علائم-بیماری-هموروئید-چیست؟

درمان‌های هموروئید کدام‌اند؟

روش های ذکر شده در زیر فقط برای هموروئید داخلی (داخل مقعد) در مراحل اولیه تشکیل قابل استفاده است.

• بستن نوار لاستیکی
  • اسکلروتراپی (تزریق درمانی)
  • کرایوسرجری
  • درمان هموروئید با لیزر ( از خدمات ویژه کلینیک ماه)

برخی از روش‌های جراحی به نام هموروئیدکتومی برای هموروئید خارجی و داخلی در مراحل پیشرفته توسعه قابل استفاده هستند.

لیزر در درمان هموروئید

اغلب، مردم درمان‌های هموروئیدکتومی لیزری را انتخاب می‌کنند، زیرا می‌توان از این روش برای درمان چندین ورید آسیب‌دیده به طور همزمان، بدون درد یا دوره درمان طولانی استفاده کرد. علاوه بر این، بیمارانی که درمان بواسیر را با لیزر انجام می‌دهند، معمولا زمان زیادی را برای بهبودی صرف نمی‌کنند. در بیشتر موارد، آن‌ها می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

گزینه‌ی دیگربرای کسانی که به درمان هموروئید نیاز دارند، جراحی سنتی است. با این حال، بسیاری از مردم لیزر درمانی را ترجیح می‌دهند. برخی از دلایل این امر ممکن است شامل این واقعیت باشد که درمان هموروئید با لیزر با خونریزی کمتر همراه است زیرا هیچ تیغ جراحی و اتاق عملی در کار نیست. همچنین درمان هموروئید با لیزر بدون درد است.

لیزر-در-درمان-هموروئید

انواع لیزر برای درمان هموروئید

راه‌های زیادی برای تسکین هموروئید، هم به صورت غیر جراحی و هم جراحی وجود دارد، اما گاهی اوقات بسته به شدت یا درجه هموروئید، مراقبت‌های بالینی بیشتری مورد نیاز است. دو نوع لیزر درمانی هموروئید وجود دارد که عبارتند از:

ابلیشن Endolaser: در این حالت پروب لیزر، انرژی لیزر را به توده هموروئیدی می‌رساند و باعث فروپاشی آن می‌شود.

لیزر سطحی یا Surface Laser: برای این تکنیک لیزر، انرژی بر روی سطح توده هموروئیدی ارسال و گسترده می‌شود.

انواع-لیزر-برای-درمان-هموروئید

درمان هموروئید با لیزر چگونه است؟

درمان بواسیر با لیزر یکی از موثرترین روش‌های درمان هموروئید کم تهاجمی است که بدون بریدن هیچ بافتی به نتیجه می‌رسد. این درمان  لیزر را می‌توان برای درجات مختلف هموروئید داخلی استفاده کرد.

در طول درمان، یک کاوشگر سوزنی مخصوص وارد بالشتک هموروئید می‌شود که از طریق آن انرژی لیزر به توده اعمال می‌شود. سپس انرژی لیزر جریان خون بواسیر را محدود می‌کند که باعث بسته شدن، مرگ و جدا شدن توده هموروئیدی می‌شود.

درمان هموروئید با لیزرر

مدت بهبودی هموروئید با لیزر چقدر طول می کشد؟

استفاده از لیزر برای هموروئید یک استفاده سرپایی و سریع است، به این معنی که شما در همان روز بدون اقامت در بیمارستان یا کلینیک مرخص خواهید شد. استفاده از لیزر برای هموروئید معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می کشد و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. در برخی موارد، بیماران ترجیح می‌دهند از یک آرام بخش خفیف استفاده کنند تا در طول عمل آرام باشند و دردی را حس نکنند.

آیا استفاده از لیزر برای درمان هموروئید دردناک است؟

اکثر افرادی که تحت درمان لیزری هموروئید قرار گرفته‌اند، معمولاً درد یا ناراحتی بسیار کمی را پس از درمان گزارش می‌کنند. با توجه به اینکه هیچ برش یا برداشتن بافتی وجود ندارد، در این روش هیچ دردی وجود ندارد.

آیا-استفاده-از-لیزر-رای-درمان-هموروئید-دردناک-است؟-

آیا لیزردرمانی برای درمان شقاق، فیستول و سینوس پیرونیدال مناسب است؟

لیزر درمانی برای مشکلات مشابه مانند شقاق، فیستول و سینوس پیلونیدال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لیزر برای درمان چنین مشکلاتی باعث می‌شود که زمان نقاهت کوتاه‌تر و راحت‌تر باشد و پس از مدت کوتاهی بیماران بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یک ترک یا پارگی در پوست در ناحیه مقعد است. ممکن است باعث درد شدید پس از اجابت مزاج و خونریزی قرمز روشن شود. شقاق مقعد در موارد زیر شایع است:

• زنان پس از زایمان.
  • افراد مضطرب با استرس بالا.
  • کسانی که رژیم غذایی کم فیبر دارند و برای دفع مدفوع سفت فشار می آورند.
شقاق چیست؟

فیستول چیست؟

فیستول مقعدی تونلی در زیر پوست مقعد است. مشکل در آن زمانی ایجاد می‌شود که عفونت مقعدی به طور مناسب درمان نشود و منجر به تشکیل چرک (آبسه مقعد) و بعداً فیستول شود. فیستول به صورت تورم مکرر در نزدیکی مقعد ظاهر می‌شود که به طور خود به خود سر باز می‌کند و باعث ترشح متناوب چرک می گردد که گاهی اوقات این عفونت‌ها به رنگ خون در می‌آیند و دفع می‌شود.

فیستول چیست؟

سینوس پیلونیدال چیست؟

پیلونیدال در لغت به معنای لانه موها است. بیماری پیلونیدال مشکل شایع مردان جوان و زنان است. بیماری پیلونیدال با حفره‌های قابل مشاهده در خط وسط شکاف باسن همراه است و در میان افراد پر عرق، افراد چاق و افرادی که شغل کم‌ تحرک دارند یا زیاد سفر می‌کنند، این مشکل شایع‌تر است. در ابتدا ممکن است این مشکل یک توده یا تورم بدون درد باشد.

سینوس پیلونیدال چیست؟

غذا‌های مؤثر در پیشگیری و درمان هموروئید

یکی از راه‌های درمان بواسیر یا بیماری همورئید استفاده از رژیم غذایی مناسب است. علاوه بر این استفاده از سبک زندگی سالم در کنار رژیم غذایی متعادل و هم چنین انجام حرکات و فعالیت های بدنی به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری بواسیر یا همورئید می تواند کمک شایانی داشته باشد. بعضی از غذاهای سالم وجود دارند که با استفاده کردن آن ها در طول روز می توان احتمال تشکیل این بیماری را تا حد بسیاری کاهش داد.

فیبرها و آنتی اکسیدان ها

به کار بردن مقدار زیادی از غذا‌های فیبردار، مکمل‌ها و هم چنین مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان موجب می‌شود تا فرد دفع مدفوع راحت‌تری داشته باشد و همین امر موجب می‌شود تا از ایجاد همورئید جلوگیری شود. غذاهای استفاده شده به منظور پیشگیری از ایجاد بواسیر برای کل بدن مفید بوده و شما را به سمت داشتن یک زندگی سالم تر هدایت خواهد کرد و همچین در درمان نیز با کاهش تحریک هموروئید ایجاد شده موثر هستند.

فیبر غذایی نوعی از کربوهیدرات است که در بدن شما  جذب آسانی ندارند و به همین دلیل در دستگاه گوارشی باقی خواهند ماند همین امر موجب می شود تا در روده قرار گرفته و مقدار زیادی آب را به خود جذب کنند که در نهایت با افزایش حجم مدفوع و نرم کردن آن بدون وارد شدن آسیب به روده و مقعد از بدن خارج می شوند.

به طور کلی بدن انسان در طول روز با توجه به سن و جنسیت در هر 2000 کالری از رژیم روزانه به 25 گرم فیبر نیاز دارد که می تواند با مصرف مواد غذایی و یا مکمل های فیبردار کمبود آن را جبران کند. استفاده از انواع میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل که حاوی مقدار زیادی از فیبر‌های طبیعی هستند به شما کمک می‌کند تا از ایجاد یبوست جلوگیری کرده و در نهایت احتمال ابتلا به بیماری همورئید را کاهش دهد.

آواکادو، گلابی، نارگیل، انجیر، کنگر، نخودفرنگی، کلم بروکلی، شلغم، انواع حبوبات، خانواده توت فرنگی و …، سیب سبز، کشک یا ماست، خیار، آلوها و در کل مواد غذایی که شامل ویتامین های C، K و منیزیم باشند به شما در دفع راحت تر مدفوع و جلوگیری از بروز بیماری همورئید کمک خواهند کرد.

درمان های خانگی هموروئید

وقتی صحبت از درمان های خانگی می شود بیشتر منظور مراقبت هایی است که می تواند از تشدید وضعیت واریس مقعد یا هموروئید جلوگیری کند تا به مرحله جراحی نرسد زیرا اگر وضعیت هموروئید وخیم شود تنها راه درمان جراحی و بهترین راه جراحی، جراحی هموروئید با لیزر است.

بالشتک هموروئید

بالشتک هموروئید یک بالشتک به شک دونات و حلقه ای شکل است که وسط آن خالی است. این بالشتک کمک میکند هنگام نشستن فشار از منطقه مقعد و دارای هموروئید برداشته شود و به دیگر قسمت های باسن منقل شود، بالشتک هموروئید خصوصا در افرادی که مجبور هستند زمان های طولانی به صورت نشسته قرار بگیرند بسیار کاریردی و مفید است.

سخن پایانی

هموروئید به دلایل مختلفی از جمله یبوست مزمن، اسهال مکرر، بارداری، بلند کردن اجسام سنگین، نشستن خیلی طولانی، ژنتیک و چاقی ایجاد می‌شود.برای درمان هموروئید روش‌های مختلفی از حمله درمان با لیزر یا لیزرتراپی وجود دارد. روش لیزر برای درمان هموروئید، یک روش سرپایی، سریع و بدون درد است که بدون نیاز به جراحی، نتیجه درمان بواسیر یا هموروئید شما را تضمین می‌کند.

کلینیک ماه واقع در پاسداران، دارای بهترین و مدرن‌ترین لیزرهای مناسب جهت درمان هموروئید است. با توجه به حساسیت این منطقه از بدن شما، بهتر است امر لیزر درمانی هموروئید خود را به یک کلینیک حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه واگذار کنید. کلینیک ماه با فراهم آوردن بهترین تجهیزات و امکانات در کنار پرسنلی مجرب، پزشکان خبره و محیطی بهداشتی رضایت شما را از نتیجه درمان هموروئید تضمین می‌کنند.

اگر از مناطق یخچال، دادمان، فلامک، قلهک، مرزداران، زمرد، شهرک غرب، ازگل، میرداماد و مناطق نزدیک به اختیاریه تهران هستید، می‌توانید به کلینیک ماه مراجعه کنید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.