جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

عمل زیبایی شکم

عمل جراحی زیبایی شکم روشی به منظور کوچک کردن شکم و پهلو است که فرآیند آن حذف چربی ‌های اضافه و همچنین پوست ‌های افتاده و آویزان ناحیه شکم و پهلو است. نتیجه آن نیز سفت شدن عضلات شکم و دستیابی به استایلی زیبا و تراشیده خواهد بود. طی سال ‌های اخیر، جراحی زیبایی شکم در زمره جراحی ‌های زیبایی قرار گرفته است که مورد استقبال اکثر زنان و مردانی که اضافه وزن دارند، بوده است.

این سبک از جراحی زیبایی به طریق گوناگونی صورت میپذیرد و پزشکان با در نظر گرفتن شرایط بالینی شخص متقاضی یکی از این شیوه‌ها را به منظور زیبایی شکم پیشنهاد میدهند. در ادامه این مطلب به جراحی ابدومینوپلاستی و جزئیات دقیق و ضروری در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاندیدای مناسب جهت عمل زیبایی شکم

شخصی که تصمیم دارد عمل جراحی زیبایی شکم را انجام دهد، لازم است در وهله اول از سلامت کامل روحی و جسمی خود اطمینان حاصل نماید و انتظارات واقع گرایانه‌ ای نسبت به نتیجه پایانی عمل داشته باشد. در صورتی که شخص از این شرایط برخوردار باشد، افراد زیر این امکان را خواهند داشت تا نسبت به این جراحی زیبایی اقدام نمایند:

1. افرادی که بسیار چاق هستند و تاکنون موفق نشده ‌اند با ورزش و گرفتن رژیم‌ های لاغری کاهش وزن داشته باشند و یا اشخاصی که نتایج مطلوبی با این شیوه ‌ها دریافت نموده، ولی به دنبال آن پوست نواحی شکمشان در حالت افتاده و آویزان قرار گرفته است. این افراد با استفاده از کمک این شیوه خواهند توانست به شکمی صاف و زیبا دست یابند.

2. بر اساس گفته‌ های برترین جراح و متخصص پلاستیک، آن دسته از خانم ‌هایی که بعد از پشت سر گذاشتن دوران بارداری و کشیده شدن پوست شکم طی این مدت دچار نافرمی و ناموزونی در این بخش از بدن خود گردیده ‌اند، خواهند توانست به کمک این روش پس از زایمان، مجددا به زیبایی سابق اندام خود بازگردانند.

3. افرادی که دارای اندام مناسبی هستند، ولی همواره شکم داشته ‌اند هم جهت انجام جراحی زیبایی شکم گزینه مناسبی خواهند بود.

شیوه‌های انجام جراحی زیبایی شکم

این عمل جراحی زیبایی شکم به صورت کلی به دو طریق زیر صورت میگیرد که در هر دو روش بیمار نیاز به بیهوشی کامل دارد:

  • مینور (تامی تاک کوچک)
  • ماژور (تامی تاک بزرگ)

در ادامه به توضیح شیوه انجام هر کدام از روش های جراحی زیبایی شکم خواهیم پرداخت.

مینی ابدومینوپلاستی

در مینی ابدومینوپلاستی یا همان تامی تاک کوچک، برش‌ های به نسبت کوچکی مورد نیاز است و اغلب برای اشخاصی مناسب خواهد بود که بعد از سپری کردن یک دوره کاهش وزن شدید، پوست اطراف ناحیه شکمشان دچار افتادگی شده است و یا اشخاصی که در ناحیه زیر شکم آنها بافت چربی انباشته شده است. در این شیوه، فقط قسمت انتهایی چین شکم برش میخورد و اصلاحات مورد نیاز صورت می پذیرد که لزومی به جابجایی ناف بیمار هم نخواهد بود.

ابدومینوپلاستی کامل

جراحی زیبایی شکم به سبک ماژور، برای آن دسته از افرادی که به اصلاحات بیشتری در ناحیه شکم نیاز دارند، مناسب خواهد بود. برشی که در این شیوه مورد نیاز است، از قسمت فوقانی موهای اندام تناسلی (مثل شکاف سزارین‌، ولی درازتر از آن) بر روی پوست شکم ایجاد میگردد و از قسمت راست تا قسمت چپ لگن ادامه خواهد داشت. 

دکتر فوق تخصص پلاستیک در این شیوه با ایجاد شکاف ‌هایی در اطراف ناف، آن را از بافت های پیرامون جدا ساخته و بعد از انجام تخلیه چربی و حذف پوست ‌های کش آمده، پوست آن قسمت را کشیده و شکم را تخت میکند. پس از انجام این مرحله، بر روی سطح پوست شکم، در ناحیه جدیدی سوراخی را ایجاد کرده و ناف بیمار را در آن منطقه بخیه میزند.

ذکر این نکته ضروری است که در تامی تاک بزرگ یا ابدومینوپلاستی کامل، شکم تا قسمت انتهایی دنده‌ها شکاف داده میشود و در صورتی که به تایتنینگ عضله شکم نیاز باشد، این کار صورت میپذیرد. نتیجه این امر احساس بیشتر انحنای کمر خواهد بود. (تایتنینگ به تکنیکی گفته می شود که در آن عضلات شکمی که بر اثر بارداری یا اضافه وزن شدید از هم جدا گردیده‌ اند، بعد از تخلیه چربی‌ های اضافی به هم نزدیک و دوباره ترمیم میگردند.

مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی شکم

پس از جراحی زیبایی شکم پانسمانی روی قسمتی که تخلیه صورت گرفته است، قرار داده میشود تا از بخیه ها محافظت کند. همچنین این پانسمان الاستیک شدت ورم و التهاب شکم را نیز کاهش خواهد داد. امکان دارد به صورت موقت یک لوله برای جمع آوری خون و مایعات اضافی زیر پوست گذاشته شود. علاوه بر این نکاتی در خصوص:

  • نحوه مراقبت از بخیه ها
  • نحوه و زمان مصرف داروها
  • بررسی قسمت جراحی و اهمیت دادن به شرایط جسمانی
  • زمان مراجعه بعدی به پزشک
  • عدم استعمال دخانیات
  • در صورتی که بیمار پس از انجام عمل جراحی درد داشته باشد، باید داروهای مسکنی که پزشک تجویز کرده مصرف نماید.
  • گن مخصوصی که در اختیار بیمار قرار داده میشود، بایستی ظرف مدت شش هفته استفاده شود تا از تجمع مایعات پیشگیری کند و به نوعی محافظ شکم باشد.
  • تا چند هفته پس از جراحی، بایستی از انجام کارها و فعالیت‌ های سخت بدنی که منجر به وارد شدن فشار به شکم و بخیه ‌ها میگردد، اجتناب شود.

برگشت شکم بعد از جراحی زیبای شکم

مهمترین نکته ‌ای که در خصوص این عمل جراحی زیبایی شکم وجود دارد و به کرات از جانب متقاضیان این جراحی مطرح میگردد، این بوده که آیا شکم پس از جراحی برگشت خواهد داشت یا خیر؟ در جواب این سوال لازم است بگوییم که احتمال بازگشت شکم پس از عمل زیبایی شکم وجود دارد. ولی با رعایت و ملاحظه مراقبت‌ های رژیمی و انجام فعالیت ‌ها و تمرینات ورزشی و تلاش در راستای بهبود رفتار غذایی و فعالیت‌ های روزانه میتوانید از احتمال بازگشت آن جلوگیری به عمل آورید.

هزینه عمل زیبایی شکم

هزینه انجام جراحی زیبایی شکم با توجه به عوامل متعددی تعیین می گردد. در حقیقت تخصص پزشک جراح، حجم اصلاحاتی که بایستی در ناحیه شکمی افراد صورت گیرد و همچنین میزان دشواری فرآیند جراحی، از جمله عواملی هستند که در کاهش یا افزایش هزینه جراحی زیبایی شکم موثر خواهند بود. بر همین اساس، هنگامی که جهت مشاوره به پزشک های مجرب کلینیک ماه مراجعه می نمایید، کلیه شرایط شما مورد بررسی قرار گرفته و هزینه نهایی اعلام می شود.

سوالات متداول جراحی زیبایی شکم

چه افرادی کاندید مناسب برای جراحی زیبایی شکم هستند؟

افرادی که پس از زایمان و یا کاهش وزن زیاد از افتادگی و شلی پوست شکم رنج می برند برای جراحی زیبایی شکم مناسب هستند.

تا چه مدت بعد از جراحی زیبایی شکم باید از گن استفاده کرد؟

بهتر است تا ۸ هفته بعد از جراحی زیبایی شکم، گن استفاده شود.

نتایج نهایی جراحی زیبایی شکم چه زمان قابل مشاهده خواهد بود؟

بلافاصله بعد از جراحی زیبایی شکم، می توان بهبود قابل توجهی را در ظاهر شکم مشاهده نمود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «جراحی زیبایی شکم»

    1. سلام غزاله عزیز
      این کار توصیه نمیشه چون پوست دوباره کشیده می شود و ممکن است دوباره به حالت بعد از عمل برنگردد. بهتر است صبر کنید و بعد از بچه دار شدن جراحی زیبایی شکم را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *