تأثیر لیزر بر مو‌های زائد و از بین بردن آنها

تأثیر لیزر بر مو‌های زائد

لیزر مو‌های زائد از جمله شیوه‌های نوین پزشکی برای از بین بردن مو‌های ناخواسته در قسمت‌های مختلف بدن است. به کار بردن پرتو نور متمرکز یا لیزر موجب می‌شود تا ملانین‌ها یا فولیکول‌های مو آسیب دیده و این منجر به ایجاد تأخیر در رشد مو‌های زائد شود. هرچند تأثیر لیزر بر مو‌های زائد می‌تواند به طور مؤثر رشد مو‌ها را برای دوره‌های طولانی به تأخیر بیندازد اما در حالت کلی حذف دائمی آن را شامل نمی‌شود.

تأثیر لیزر بر مو‌های زائد و نحوه از بین رفتن آن

قسمت‌های مختلفی از بدن مانند نواحی شکم و کمر وجود دارند که به سختی می‌توان با استفاده از روش‌های سنتی اصلاح، مو‌های زائد را حذف و رشد آن‌ها را متوقف کرد. از طرفی شیوه‌های قدیمی از بین بردن مو‌های ناخواسته وقت‌گیر و موجب صرف هزینه‌های گزاف خواهند بود. دستگاه لیزر نور متمرکزی را به فولیکول‌های مو تابانده و توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود. تأثیر لیزر بر مو‌های زائد موجب می‌شود تا رشد مو‌ها برای یک دوره خاص متوقف شده و در نهایت حذف مو‌های زائد انجام شود.

بهترین کلینیک برای لیزر در پاسداران

استفاده از لیزر برای نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل، خط بیکینی، دست‌ها، پا‌ها، صورت و… به غیر از پلک و نواحی اطراف چشم تأثیر به سزایی در کاهش رشد مو‌های زائد خواهد داشت. رشد مجدد مو‌های زائد و نحوه ریزش آن‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد. رنگ مو و نوع پوست از جمله فاکتور‌های مهم در میزان موفقیت تأثیر لیزر بر مو‌های زائد، برای توقف رشد مو‌های زائد است.

با توجه به اینکه لیزر به ملانین یا رنگدانه‌های مو گرما و حرارت را وارد می‌کند، هر چه تضاد رنگی بین مو و پوست بیشتر باشد، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. رنگ پوست روشن و مو‌های تیره از جمله مواردی هستند که بهترین نتیجه را برای حذف مو‌های زائد خواهند داشت.

عملکرد دستگاه لیزر برای حذف مو‌های زائد با وارد کردن آسیب به فولیکول‌های مو انجام می‌شود. با این حال نباید انتظار داشت که این کار به صورت دائمی و برای همیشه است. زیرا در برخی افراد تحت درمان با لیزر مشاهده می‌شود که برخی از مو‌ها در ناحیه‌های مورد نظر مجدد رشد کرده‌اند و با گذشت زمان امکان درمان برای کاهش تعداد مو‌هایی که دوباره رشد کرده‌اند، وجود دارد. اینکه مو‌های زائد به صورت دائم از بین بروند تنها در برخی نواحی و برای مقدار کمی از مو‌ها امکان‌پذیر خواهد بود نه برای همه.

تأثیر لیزر بر مو‌های زائد

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیزر مو‌های زائد به عنوان یک تکنیک سریع و مقرون به صرفه برای حذف آن‌ها به شمار می‌رود که توانسته طرفداران بی‌شماری را به سمت خود جذب کند. در این روش اشعه تابیده شده به فولیکول‌ها توسط ملانین‌ها جذب شده و در نهایت تأثیر لیزر بر مو‌های زائد باعت توقف رشد مو‌ها خواهد شد. اینکه مو‌ها دوباره رشد می‌کنند یا به صورت دائم از بین ‌می‌روند به دو عامل اصلی و مهم رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد. علاوه بر این مهارت اپراتور یا تکنسین نیز در تأثیر لیزر بر مو‌های زائد بی‌تأثیر نخواهد بود.

قیمت لیزر در پاسداران

کلینیک زیبایی ماه با به کارگیری نیرو‌های با تجربه و حرفه‌ای و هم چنین با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های لیزر پیشرفته و به روز ضمن برگزاری یک جلسه مشاوره رایگان، جلسات لیزر مو‌های زائد را با بالاترین میزان رضایت ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن واتساپ: 09126846916
اپلیکیشن ایسنتاگرام: dr.bahman.adham@

منابع

  • https://www.medicalnewstoday.com
  • https://www.mayoclinic.org/tests-procedures//
  • https://metrodermatology.net/
  • https://www.wifh.com/
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *