برای درمان هموروئید جراحی بهتر است یا لیزر

هنگامی که هموروئید شما را آزار می‌دهد، درمان آن در اولویت قرار داده می‌شود. گزینه‌های متعددی برای درمان و از بین بردن توده‌های دردناک در ناحیه مقعدی که موجب بیماری هموروئید می‌شوند، وجود دارد. مهم است که تکنیک درمانی کامل و مؤثری را پیدا کنید تا بتوانید درد و خونریزی خود را پایان دهید.

هموروئیدکتومی چیست؟

برای درمان هموروئید جراحی بهتر است یا لیزر
درمان هموروئید با جراحی یا لیزر

در بین شیوه‌های مختلف درمان هموروئید می‌توان گفت جراحی از مؤثرترین شیوه‌ها است. به ویژه زمانی که فرد در مرحله پیشرفت بیماری قرار گرفته و با علائم شدید آن مواجه است. برای مقایسه درمان هموروئید با جراحی یا لیزر باید در مورد هر یک از شیوه‌ها و مزایای آن‌ها اطلاعات کامل داشته باشید تا بتوانید یک مقایسه دقیق را انجام دهید.

درمان هموروئید با جراحی یا لیزر
یکی از باور‌های قدیمی در بین افراد، داشتن درمان‌های درد‌آور به همراه دوران نقاهت طولانی برای شیوه‌های جراحی هموروئید است که موجب می‌شود افراد بسیاری برای درمان خود به پزشک خودداری کنند. با وارد شدن تکنولوژی و فناوری به علم پزشکی و تولید دستگاه‌های لیزر، متخصصان هموروئید در صدد برآمدند تا با کمک این اشعه متمرکز و پر قدرت به درمان سریع و آسان‌تر دست پیدا کنند.

برای درمان هموروئید چه غذا‌هایی بخوریم؟

۱. جراحی سنتی هموروئید

در این شیوه بیمار یا به صورت کامل بیهوش شده یا تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد. در طول مدت جراحی، بیمار هیچ دردی را احساس نمی‌کند اما بعد از آن نیاز است تا به مدت ۵ الی ۷ روز در بیمارستان بماند. علاوه بر این استفاده از برش‌های در طول مقعد و برداشتن هموروئید موجب ایجاد جای زخم و در نهایت بافت اسکار بر روی بدن بیمار می‌شود.

۲. لیزر هموروئید

در این شیوه با انجام بی‌حسی موضعی، بیمار برای درمان آماده می‌شود. در طول عمل جراحی، اشعه پرتو لیزر با طول موج مشخص در کانال مقعد قرار گرفته و قسمت‌های متورم شده را برش می‌دهد با این کار انتهای شریان‌های عصبی نیز ترمیم شده و در پایان کار بیمار یا احساس درد کمتری مواجه خواهد شد. اشعه لیزر موجب بریده شدن رگ‌های کوچک در حین عمل می‌شود که این کار موجب کاهش خونریزی در حین عمل می‌شود.

از جمله مزایای درمان هموروئید با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خونریزی کمتر
  • درمان سریع‌تر
  • احساس درد کمتر
  • ایمنی بالا
  • انجام فعالیت‌های روزانه پس از گذشت یک ساعت از جراحی
  • درمان آسان و راحت

لیزر درمانی از جمله شیوه‌های نوین بر پایه فناوری و تکنولوژی در علم پزشکی است که در بسیاری موارد درمان‌های موفقیت‌آمیزی را به همراه عوارض و خطرات کمتر ایجاد کرده است. به همین علت در بیشتر مراکز معتبر درمانی از لیزر به عنوان یک شیوه درمانی استفاده می‌شود.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر در تهران است با کمک دستگاه‌های پیشرفته لیزر زیر نظر جراحان متخصص و با تجربه کمک می‌کند تا بیماران با کمترین میزان عوارض و خطرات، مشکل هموروئید خود را درمان کرده و با گذشت چند روز به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.