برای درمان هموروئید به چه متخصصی مراجعه کنیم

هموروئید یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش است که سالانه تعدادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. برخی از مواقع علائم و نشانه‌های آن به صورت خفیف بروز کرده و با شیوه‌های خانگی درمان می‌شود اما در برخی دیگر به صورت حاد خود را نشان داده که نیاز است به پزشک مراجعه شود.

اما کدام پزشک برای درمان هموروئید انتخاب مناسب‌تری است؟

برای درمان هموروئید به چه متخصصی مراجعه کنیم

هموروئید

هرگاه رگ‌های واریسی داخلی مقعد و راست روده متورم شوند، هموروئید یا بواسیر اتفاق می‌افتد. این بیماری می‌تواند در دو نوع بواسیر داخلی که در قسمت راست روده و بواسیر خارجی که در زیر پوست اطراف مقعد است، ایجاد شود. پارامتر‌های مختلفی در تشکیل هموروئید نقش دارند اما علت اصلی آن همچنان نامعلوم باقی مانده است.

هموروئید
درمان‌های مختلفی برای از بین بردن بواسیر وجود دارد. ایجاد تغییر در سبک زندگی، استفاده از رژیم‌های غذایی سالم، انجام تمرینات ورزشی و داشتن تحرک کافی و… از مواردی هستند که به عنوان درمان‌های خانگی هموروئید شناخته می‌شوند. هرگاه میزان علائم این بیماری شدت پیدا کند نیاز است تا برای درمان به پزشک معالج مراجعه کنید.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک برای درمان هموروئید

هموروئید در نوع خفیف می‌تواند به شیوه‌های مختلف درمان خانگی مانند کاهش وزن، استفاده از آب گرم در هنگام اجابت مزاج، عدم وارد کردن فشار به هنگام دفع مدفوع، نوشیدن زیاد مایعات و… طی گذشت چند روز درمان می‌شود.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک برای درمان هموروئید
نوع شدیدتر هموروئید با علائم و نشانه‌هایی همراه است که برای درمان نیاز است به پزشک متخصص مراجعه کنید. برخی از علائم بواسیر یا هموروئید حاد عبارت‌اند از:

• خونریزی هنگام دفع مدفوع
  • بیرون زدگی مقعد در هنگام اجابت مزاج
  • خارش و سوزش در مقعد
  • احساس درد شدید در ناحیه مقعد
  • تشکیل توده‌های حساس در ناحیه

متخصص درمان هموروئید چه کسی است؟

همان طور که گفته شد، هموروئید از جمله بیماری‌های دستگاه گوارشی است که به منظور درمان آن نیاز است به جراح عمومی یا پزشک متخصص دستگاه گوارش مراجعه کرد.

دلایل متعددی در متورم شدن روده بزرگ و مقعد نقش دارند که در اثر آن دفع مدفوع با خونریزی، درد و سوزش همراه خواهد بود. این علائم هرچند نیاز به بررسی بیشتر توسط پزشک متخصص دارد، نشان می‌دهد که فرد دچار بواسیر شده است.

متخصص درمان هموروئید چه کسی است؟
متخصص با انجام معاینات فیزیکی، ارزیابی بیمار و مشاهده علائم طی برگزاری یک جلسه مشاوره، نوع شیوه درمانی خود را انتخاب و در مورد نحوه انجام آن، میزان عوارض و خطرات احتمالی و هم چنین دوران نقاهت با بیمار به صورت کاملاً شفاف صحبت می‌کند.

هرگاه با توجه به میزان شدت هموروئید ایجاد شده، روش‌های غیر جراحی مانند استفاده از دارو‌ها، پماد‌ها، شیاف‌ها و… تأثیر چندانی نداشته باشد، نیاز است تا به جراح عمومی مراجعه کنید. این پزشکان می‌توانند جراحی هموروئید را انجام داده و شما در همان روز پس از درمان خود به منظور سپری کردن دوران نقاهت به منزل باز گردید.

درمان هموروئید با لیزر

با توجه به شدت بیماری هموروئید، پزشک متخصص برای درمان روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. تیم پزشکی ما در کلینیک ماه متشکل از جراحان متخصص آگاه به متد‌های روز دنیا کمک می‌کنند تا با بهترین شیوه درمانی و استفاده از تجهیزات مناسب مشکل هموروئید را درمان کرده و بیمار را از درد نجات دهند.

بیماری هموروئید یا بواسیر در اثر متورم شدن رگ‌های عروقی داخل راست روده و مقعد به وجود می‌آیند. ایجاد خونریزی، احساس درد شدید، سوزش و خارش از جمله نشانه‌های هموروئید شدید است که نیاز به مراجعه به پزشک را ضروری و لازم می‌کند.

جراح عمومی یا متخصص گوارش (پروکتولوژیست) افرادی هستند که شما برای درمان می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

کلینیک ماه با استفاده از تیم جراحی متخصص در زمینه درمان هموروئید با به کار بردن بهترین شیوه‌های درمانی به شما کمک می‌کند. به کارگیری دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و هم چنین تیم پزشکی با تجربه در کلینیک ماه نقش به سزایی در روند درمانی آسان شما دارند.

می‌توانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری با مشاوران ما در کلینیک ماه صحبت کرده و سپس درمان خود را آغاز کنید.