آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟

آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟

همراه با بالا رفتن سن، پوست و ماهیچه‌های صورت دستخوش تغییرات می‌شوند که می‌توانند بر روی ظاهر قسمت‌های مختلفی از صورت از جمله چشمان تأثیر به سزایی داشته باشند. چین و چروک‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند و می‌تواند دایره‌های تیره زیر آن‌ها ایجاد شود. آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟ بله، بوتاکس اطراف چشم می‌تواند این خطوط را صاف کند. این شیوه درمانی یک گزینه ایده آل برای افرادی است که می‌خواهند ظاهر زیباتر، جوان‌تر با عوارض کم داشته باشند. در ادامه مقاله “آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟” همراه ما باشید.

بوتاکس و چین و چروک اطراف چشم

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم نوعی نوروتوکسین است که با تزریق به ناحیه مشخص، موجب فلج شدن موقت عضلات صورت که باعث ایجاد چین و چروک در ناحیه دور و زیر چشم‌ها هستند، می‌شود. استفاده از بوتاکس به عنوان یک شیوه درمانی جداگانه برای زیر چشم به ندرت اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات برای کاهش میزان خطوط ایجاد شده در اطراف چشم به کار برده می‌شود.

هرچند هدف استفاده از بوتاکس، برطرف کردن چین و چروک است اما نحوه اجرای آن نیز مهم است اما باید بدانیم که آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟ در حالت کلی بوتاکس با شل کردن عضلات و ماهیچه‌های ناحیه مورد نظر کار خود را انجام می‌دهد.

این کار باعث می‌شود تا با مسدود کردن سلول‌های عصبی که عامل اصلی انقباض عضلات هستند آن‌ها را به صورت موقت فلج کند تا در اثر انجام فعالیت‌هایی مانند خندیدن و یا تنگ و گشاد کردن چشم‌ها، انقباض عضلات صورت نگیرد. زیرا منقبض شدن عضلات موجب پیدایش خطوط و چین و چروک‌ها می‌شود. به همین علت منجر به ایجاد پوستی صاف بدون خطوط در ناحیه زیر و دور چشم‌ها خواهد شد.

بوتاکس تنها می‌تواند چین و چروک‌های نواحی از صورت را که دارای حرکت هستند، کمتر کند و نمی‌توان از آن به عنوان یک راه حل دائمی استفاده کرد. با توجه به اینکه افزایش سن، نازک شدن و شل شدن پوست صورت را به همراه دارد، بوتاکس در این موارد (شل و نازک شدن پوست) نمی‌تواند به از بین بردن خطوط ایجاد شده کمک کند. میزان ماندگاری نتایج بوتاکس ۳ الی ۶ ماه است که پس از آن با کم شدن میزان مواد در تکانه‌های عصبی، ماهیچه‌ها شروع به انقباض کرده و مجدد خطوط ظاهر می‌شوند.

بوتاکس و چین و چروک اطراف چشم

آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن نواحی تیره و سیاهی‌های ایجاد شده در زیر آن از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تأیید نشده است اما در مقابل انجام آن را برای از بین بردن خطوط ایجاد شده و چین و چروک‌های زیر چشم مؤثر می‌داند.

به شرط آنکه مقدار دوز متناسب با عمق خطوط (با توجه به تجربه و آگاهی متخصص یا تکنسین ارائه بوتاکس، میزان یک یا دو واحد) به کار برده شود و این کار توسط فرد آگاه و با تجربه انجام شود تا میزان عوارض کمتری را به همراه داشته باشد.

در حالت کلی انجام بوتاکس یک درمان زیبایی تأثیرگذار بر قسمت‌های مختلف صورت که دارای چین و چروک هستند شناخته می‌شود. اگر هدف شما کاهش چروک‌های پویای اطراف چشم باشد، انجام بوتاکس بهترین گزینه برای این کار است. هرچند شیوه‌های درمانی مختلفی مانند بلفاروپلاستی یا لیفت چشم‌ها وجود دارد، اما بوتاکس از ایمن‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌های غیر تهاجمی به شمار می‌رود. افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که دارای خطوط در قسمت‌های زیر و دور چشم هستند می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

آیا بوتاکس چین و چروک دور و زیر چشم را از بین می‌برد؟

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟ بله، بوتاکس می‌تواند ظاهر چین و چروک‌های اطراف چشم را کاهش دهد. در برخی موارد نادر که چین و چروک در اثر شل و یا نازک شدن پوست به دلیل افزایش سن ایجاد شده باشند، نمی‌توان از بوتاکس برای درمان زیبایی و از بین بردن چین و چروک زیر یا دور چشم‌ها استفاده کرد.

کلینیک زیبایی ماه با بهره‌مندی از متخصصان و پزشکان معالج آگاه و با تجربه کمک می‌کند تا با کمترین میزان عوارض مشکلات زیبایی خود را درمان کنید. شما می‌توانید با مراجعه حضوری و غیر حضوری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز بهره‌مند شده و با اطمینان کامل شیوه درمانی خود را انتخاب کنید. استفاده از مواد اولیه مرغوب، تجهیزات پیشرفته در محیطی ایمن و بهداشتی کلینیک زیبایی ماه از جمله خدمات این مرکز به حساب می‌آید.

آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *